تهران پاتوق

ساخت وبلاگ
[تصویر: fo3037.jpg]

زمان آماده سازی : 35 الی 40 دقیقه

مواد لازم برای 3 نفر :

 برنج
 2 و یک چهارم پیمانه پلوپز
 آب برای کته
3 و یک چهارم پیمانه پلوپز
میگوی پاک شده
300 الی 350 گرم
 زرشک قرمز
3 قاشق غذا خوری
خلال بادام
3 قاشق غذا خوری
جعفری یا گشنیز خرد شده
3 قاشق غذا خوری
هویج خلال شده
3 الی 4 قاشق غذا خوری
روغن
به میزان لازم
زعفران دم کرده
2 فاشق غذا خوری
نمک
به میزان لازم
شکر
2 الی3 قاشق مربا خوری
پیاز داغ طلایی
2 قاشق غذا خوری
پیاز
1 عدد

طرز تهیه :

برنج را شسته و نمک بریزید بعد از دو سه ساعت روی شعله گذاشته و دو الی سه قاشق روغن زیتون در آن بریزید و یکی دو بار به آرامی هم بزنید تا آب آن تبخیر شود بعد در قابلمه روغن ریخته و از نان یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده کنید و برنج را روی آن ریخته و دور برنج را جمع کنید تا به قابلمه نچسبد و با استفاده از شعله پخش کن و حرارت کم برنج را دم بیندازید .

خلال بادام و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم (کتری ، بخاری ، سماور ) گذاشته تا خوشرنگ و نرم شود .

از طرفی دیگر دو لیوان آّب در قابلمه ریخته روی گاز گذاشته و میگو را در آن بریزید و نمک و زردچوبه و فلفل و یک عدد پیاز هم اضافه کنید و پس از 5 دقیقه جوشیدن روی صافی ریخته و کنار بگذارید .

هویج های خلال شده را هم با مقدار کمی آب  بپزید و در آخر یک قاشق شکر و کمی هم روغن اضافه کنید .

زرشک را هم خوب شسته و با اضافه کردن شکر و روغن کمی تفت دهید و شعله را خاموش کنید زرشک نباید زیاد تفت داده شود چون هم خشک و هم رنگش سیاه میشود .

جعفری را هم خرد کرده و تمامی مواد را به همراه پیاز داغ طلایی مخلوط کنید .

برنج که دم کشید مواد آماده شده را لا به لای برنج یا روی برنج تزئین کنید .

 

منبع : ashpazierangin.blogfa.com

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 12:19

[تصویر: ba3574.jpg]

پیش از بارداری از مواد غذایی سالم استفاده کنید

 

حال که تصمیم گرفته اید باردار شوید ،باید تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود بدهید تا هم سلامت خود و فرزندتان را تأمین کنید و هم دوران بارداری و زایمان راحت و بی دردسری داشته باشید. در اینجا 5 توصیه به شما می کنیم تا هم رژیم غذایی تان را بهتر کنید و هم از سلامتی خود محافظت کنید.

 1- فولیک اسید را فراموش نکنید!

مطالعات نشان می دهند هر چه شما زودتر (قبل و در زمان حاملگی) شروع به مصرف این ویتامین حیاتی کنید، احتمال ابتلا نوزادتان به نقص لوله عصبی (مانند اسپینا بیفیدا) کاهش خواهد یافت. به طور طبیعی اکثر سبزیجات برگ سبز، و غلات سبوس دار سرشار از فولیک اسید هستند. حتی پس از ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی، مطمئن ترین و واقع بینانه ترین راه تأمین فولیک اسید می تواند استفاده از مکمل آن باشد. به خصوص زمانی که روزهای سخت داشتن حالت تهوع را سپری می کنید.  مکمل فولیک اسید را به راحتی می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. اگر مکمل پیش از بارداری مصرف می کنید، توجه داشته باشید تا میزان فولیک اسید آن بین 400 تا 600 میکروگرم باشد، تا نیازهای بدن شما و جنین به طور کامل تأمین شوند.

2- مواد غذایی کاذب را دور بریزید!

باید مصرف قند های تصفیه شده و آرد سفید را کاهش دهید. این بدان معناست که مصرف بیسکوییت و کلوچه، دونات، شیرینی دانمارکی، شکلات، و خوراکی های از این قبیل را به حداقل برسانید. مصرف چربی های اشباع شده مثل سیب زمینی سرخ کرده، و یا مرغ کبابی نیز بهتر است کاهش یابد. زیرا مصرف زیاد چربی و غذاهای چرب حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری را تشدید می کند.

 3- از مواد غذایی سالم لذت ببرید

مصرف همه مواد غذایی سالم و خوبی که بدن شما و نوزادتان به آنها نیازمند است را افزایش دهید. مانند برگ های سبز سبزیجات که می توانید از آن در تهیه انواع سالاد استفاده کنید. خوراکی های زرد رنگ مانند زردآلو، هویج، پاپایا، انبه، و ...، غلات سبوس دار مانند نان های سبوس دار، برنج قهوه ای، جو دو سر، و لبنیات کم چرب به ویژه شیر، ماست، و پنیر را از خود دور نکنید.

 4- وعده های غذایی را حذف نکنید!

آیا صبح ها با عجله از خانه بیرون می روید و صبحانه نمی خورید؟ در وقت نهار ترجیح می دهید به کارهایتان برسید و نهار نخورید؟ زمانی که باردار می شوید هر وعده غذایی که حذف کنید، نوزادتان را نیز از آن وعده غذایی محروم کرده اید. بهتر است از همین حالا به 3 وعده غذایی اصلی در شبانه روز پایبند شوید، تا زمانی که باردار شدید نوزاد شما نیز در طول روز از یک منبع غذایی منظم و ثابت تغذیه کند.

 5- به عادات غذایی خود بیشتر توجه کنید!

آیا این عادات غذایی، شما را از داشتن یک رژیم غذایی سالم باز می دارند؟ آیا فکر می کنید به اختلال در غذا خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا پر خوری عصبی مبتلا هستید؟ اگر اینچنین است بهتر است پیش از اقدام به بارداری به فکر درمان آن باشید. آیا خودخواسته یا به دلیل ابتلا به یک بیماری مزمن از یک رژیم غذایی محدود مانند ماکروبیوتیکی، گیاهخواری، وگان، و یا رژیم دیابتی پیروی می کنید؟ حال زمان آن رسیده که این موارد را با پزشک خود مطرح کنید، و از کمک یک متخصص تغذیه برای تغییر عادات غذایی خود بهره ببرید.

 

منبع: ooma.ir

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 12:19

[تصویر: Fale-rozane.jpg]

فال روزانه 25 فروردین متولدین فروردین ماه

تلاش‌های شما برای اینکه امروز همه چیز را با هم داشته باشید کاری عبث و بیهوده است، به خاطر اینکه اگر موفق هم شوید باز برای تان بر عهده گرفتن این همه کار سخت خواهد بود. این مسئله مانند یک بازی کامپیوتری است؛‌ شما یک کار را در مقطعی به پایان می‌رسانید و سپس آنقدر برایتان پیچیده می‌شود که باید زمان زیادی برای حل مشکلات پس ازآن صرف کنید. شاید حالا زمان این باشد که یک سیاست جدید و بنیادی در پیش بگیرید. به جای هدر دادن تمام انرژی تان برای يك كنترل بيهوده بر مسائل، کافی است برای لحظاتی دست نگه داشته و صبر کنید. شاید آسان ترین کار این باشد که از قدرت دست بکشید!

فال روزانه 25 فروردین متولدین اردیبهشت ماه

صحبت كردن قبل از اندیشیدن طریقه شما نیست، با این حال  امروز روز دیگری است. شما از نظر فکری در اوج هستید و رازی در سینه دارید که باعث شده احساس ناخشنودی کنید. نگران این نباشید که ممکن است امروز کسی را برنجانید؛ در این صورت تنها خودتان را اذیت کرده و تمرکز را از کارتان می‌گیرید. اگر قلب تان در جای درستی از زندگی تان قرار دارد،‌ پس حرفهای تحمیلی اصلا برای تان مهم نخواهد بود.

فال روزانه 25 فروردین متولدین خرداد ماه

به جای جبران حرفی که قبلا زده‌اید یا کاری که دیروز کرده‌اید، ممکن است تنها مشکلات را برای خود عمیق تر کنید. حتی با بهترین تصمیمات و نیت‌ها، ‌شما می‌توانید دیگری را سهوا برنجانید. البته، يك معذرت خواهی گرم و صمیمی می‌تواند خوبی و بزرگواری شما را نشان دهد، اما تنها اگر از ته دل باشد. این درام کوچک ممکن است یک روز دیگر به طول بینجامد تا زندگی شما را دستخوش تغییرات ناخواسته ای کند.

فال روزانه 25 فروردین متولدین تیر ماه

ممکن است شما حاضر نباشید که امروز در مواجهه با دیگری کوتاه بیایید،‌ حتی اگر این کار روشی نباشد که شما تاکنون داشته اید. شما احساس می‌کنید که دیگر هیچ راه برگشتی ندارید. انگار که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارید و مایلید که برای ایستادن پای عقاید و باورهای خود دست به هر کاری بزنید. بی شک  این کار قابل ستایش است، اما اطمینان پیدا کنید که فرضیه اخیرتان آنقدر مهم هست که قبل از اینکه خود را به خطر بیندازید فکر کنید که در قبال آن چه بدست می‌آورید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین مرداد ماه

برنامه ریزی اخیر شما ممکن است از بهترین نوع برنامه ها باشد، ‌اما هنوز کامل نیست. زمانیکه شرایط تغییر می‌کنند،‌ شما نیز باید خود را با آنها تطبیق دهید یا حداقل در برابرشان مقاومت نکنید. متاسفانه، ممکن است امروز سخت گیرانه بیندیشید و عدم تمایل تان برای اصلاح كردن روال کارتان می‌تواند شما را حتی از نزدیک ترین دوستان تان جدا کند. توجه کنید که دارد چه اتفاقی می‌افتد تا بتوانید هوشمندانه در برابر آن واکنش نشان دهید، به جای اینکه به یک رویای پوچ و توخالی تکیه کنید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین شهریور ماه

ممكن است امروز بسیار پریشان و نگران باشید، با این حال آنقدر توانایی دارید که احساسات ناخوشانید خود را به بهره وری و کارایی بالایی تبدیل کنید. گام اول این است که انتظارات خود را به دور بریزید و بپذیرید که دقیقا نمی‌دانید به کجا دارید می‌روید. سپس لازم است  که هر چیزی را که نیاز دارید بگویید؛ حتی اگر در یک موقعیت ناخوشایند قرار بگیرید و در نهایت،‌ آنقدر باظرفیت باشید که دستورات جدید را پذیرفته و آماده باشید که بزودی به آنها دست یابید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین مهر ماه

احتمالا امروز از جانب دیگران حمایت و پشتیبانی خوبی دریافت می‌کنید، اما لزوما آن جور نیست که انتظار دارید. ممکن است به نظر برسد که حتی نزدیک ترین دوست یا همسرتان بر خلاف میل شما رفتار می‌کند، اما واقعا اینطور نیست. در واقع هر کس در زندگی راه خودش را طی می‌کند و اگر شما عاقل باشید، به آنها اجازه این کار را می‌دهید. آنها هنوز در پی کمک و یاری رساندن به شما هستند، اما به روش خودشان!

فال روزانه 25 فروردین متولدین آبان ماه

ممکن است شما ایده بزرگی در رابطه با اینکه چطور پول بیشتری کسب کنید در سر داشته باشید ، اما احتمالا قبل از اینکه تلاش تان را در این راه آغاز کنید مجبور می‌شویدعقب نشینی کنید. شما از انجام دادن کارهایی که در رابطه با آنها تجربه ای ندارید نمی‌ترسید و ممکن است سیاست جدیدی در پیش بگیرید که در راه تان موفق شوید. از طرف دیگر، ممکن است دیگران آرام آرام به سمت شما بیایند و به راحتی در جریان کار شما قرار بگیرند. بنابراین اگر مایلید که این کار را بکنید، بیشتر کنجکاو باشید و در این رابطه بیشتر جستجو کنید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین آذر ماه

به نظر می‌رسد همه می‌دانند شما امروز دقیقا چه احساسی دارید، به خاطر اینکه ماه نشانه شما, قلب شما را مورد هدف گرفته تا همه آن را به وضوح مشاهده کنند. امروز چاره دیگری ندارید، چرا که جلوگیری از ابراز احساسات تان تنها فشار و اضطراب بیشتری به شما وارد سازد. تنهاراه حلی که دارید این است که احساسات تان را بر مبنای اصول درست بیان کرده تا بتوانید از بروز بیماری‌های جدی روحی در خود جلوگیری کنید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین دی ماه

امروز کار زیاد برای شما جذابیت خاصی دارد اما شما نیاز خواهید داشت که مراقب سلامت خود نیز باشید در غیر این صورت  ممکن است خود را در وضعیت روحی خطرناکی قرار دهید. این فوریت ممکن است برای شما امری طبیعی باشد اما اگر امروز شما اگر از نظر احساسی محتاط باشید به نفع تان خواهد بود. شما واقعا نیاز ندارید که اجازه دهید هر کسی از احساسات و افکارتان مطلع شود. کمی مرموز بودن خوب است پس بعضی چیزها را در حد رویا و تصور باقی بگذارید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین بهمن ماه

با وجود اینکه شما امروز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، اما ممکن است مایل باشید که رهبری دوستان تان را نیز بر عهده بگیرید. احتمالا متعجب می‌شوید چرا که می‌بینید چقدر سریع دیگران رهبری شما را می‌پذیرند، و یکباره هیجان زده می‌شوید و به این باور می‌رسید که تنها نیستید. اما مراقب باشید که چگونه با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، به خاطر اینکه ممکن است دیگری را با داوری شتاب زده خود ناراحت کنید. آرام باشید و قبل از اینکه حرفی بزنید خوب فکر کنید. در مجامع اجتماعی مودب باشید چرا که بدین ترتیب میتوانید در زندگی تان موفق باشید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین اسفند ماه

شما تنها نیاز دارید که برای یک روز یا دو روز دیگر خود را مجهز کنید، و بعد انرژی خود را برای جنگیدن  و پیروز شدن بکار گیرید. اما تمرین خودبازداری کاملا با خودداری از بیان احساسات متفاوت است. شما باید راهی پیدا کنید که تاثیر احساساتتان را برای خودتان نگاه دارید، به خاطر اینکه این کار سلامت روانی و روحی شما را  در طی روزهای آینده تضمین می‌کند. زمانی را تنها برای خودتان اخنصاص دهید تا تصورات زیبای خود را از رویاهایتان تکمیل کنید.


 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 245 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 12:19

[تصویر: fo3037.jpg]

زمان آماده سازی : 35 الی 40 دقیقه

مواد لازم برای 3 نفر :

 برنج
 2 و یک چهارم پیمانه پلوپز
 آب برای کته
3 و یک چهارم پیمانه پلوپز
میگوی پاک شده
300 الی 350 گرم
 زرشک قرمز
3 قاشق غذا خوری
خلال بادام
3 قاشق غذا خوری
جعفری یا گشنیز خرد شده
3 قاشق غذا خوری
هویج خلال شده
3 الی 4 قاشق غذا خوری
روغن
به میزان لازم
زعفران دم کرده
2 فاشق غذا خوری
نمک
به میزان لازم
شکر
2 الی3 قاشق مربا خوری
پیاز داغ طلایی
2 قاشق غذا خوری
پیاز
1 عدد

طرز تهیه :

برنج را شسته و نمک بریزید بعد از دو سه ساعت روی شعله گذاشته و دو الی سه قاشق روغن زیتون در آن بریزید و یکی دو بار به آرامی هم بزنید تا آب آن تبخیر شود بعد در قابلمه روغن ریخته و از نان یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده کنید و برنج را روی آن ریخته و دور برنج را جمع کنید تا به قابلمه نچسبد و با استفاده از شعله پخش کن و حرارت کم برنج را دم بیندازید .

خلال بادام و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید و روی حرارت غیر مستقیم (کتری ، بخاری ، سماور ) گذاشته تا خوشرنگ و نرم شود .

از طرفی دیگر دو لیوان آّب در قابلمه ریخته روی گاز گذاشته و میگو را در آن بریزید و نمک و زردچوبه و فلفل و یک عدد پیاز هم اضافه کنید و پس از 5 دقیقه جوشیدن روی صافی ریخته و کنار بگذارید .

هویج های خلال شده را هم با مقدار کمی آب  بپزید و در آخر یک قاشق شکر و کمی هم روغن اضافه کنید .

زرشک را هم خوب شسته و با اضافه کردن شکر و روغن کمی تفت دهید و شعله را خاموش کنید زرشک نباید زیاد تفت داده شود چون هم خشک و هم رنگش سیاه میشود .

جعفری را هم خرد کرده و تمامی مواد را به همراه پیاز داغ طلایی مخلوط کنید .

برنج که دم کشید مواد آماده شده را لا به لای برنج یا روی برنج تزئین کنید .

 

منبع : ashpazierangin.blogfa.com

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 244 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 10:08

[تصویر: ba3574.jpg]

پیش از بارداری از مواد غذایی سالم استفاده کنید

 

حال که تصمیم گرفته اید باردار شوید ،باید تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود بدهید تا هم سلامت خود و فرزندتان را تأمین کنید و هم دوران بارداری و زایمان راحت و بی دردسری داشته باشید. در اینجا 5 توصیه به شما می کنیم تا هم رژیم غذایی تان را بهتر کنید و هم از سلامتی خود محافظت کنید.

 1- فولیک اسید را فراموش نکنید!

مطالعات نشان می دهند هر چه شما زودتر (قبل و در زمان حاملگی) شروع به مصرف این ویتامین حیاتی کنید، احتمال ابتلا نوزادتان به نقص لوله عصبی (مانند اسپینا بیفیدا) کاهش خواهد یافت. به طور طبیعی اکثر سبزیجات برگ سبز، و غلات سبوس دار سرشار از فولیک اسید هستند. حتی پس از ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی، مطمئن ترین و واقع بینانه ترین راه تأمین فولیک اسید می تواند استفاده از مکمل آن باشد. به خصوص زمانی که روزهای سخت داشتن حالت تهوع را سپری می کنید.  مکمل فولیک اسید را به راحتی می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. اگر مکمل پیش از بارداری مصرف می کنید، توجه داشته باشید تا میزان فولیک اسید آن بین 400 تا 600 میکروگرم باشد، تا نیازهای بدن شما و جنین به طور کامل تأمین شوند.

2- مواد غذایی کاذب را دور بریزید!

باید مصرف قند های تصفیه شده و آرد سفید را کاهش دهید. این بدان معناست که مصرف بیسکوییت و کلوچه، دونات، شیرینی دانمارکی، شکلات، و خوراکی های از این قبیل را به حداقل برسانید. مصرف چربی های اشباع شده مثل سیب زمینی سرخ کرده، و یا مرغ کبابی نیز بهتر است کاهش یابد. زیرا مصرف زیاد چربی و غذاهای چرب حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری را تشدید می کند.

 3- از مواد غذایی سالم لذت ببرید

مصرف همه مواد غذایی سالم و خوبی که بدن شما و نوزادتان به آنها نیازمند است را افزایش دهید. مانند برگ های سبز سبزیجات که می توانید از آن در تهیه انواع سالاد استفاده کنید. خوراکی های زرد رنگ مانند زردآلو، هویج، پاپایا، انبه، و ...، غلات سبوس دار مانند نان های سبوس دار، برنج قهوه ای، جو دو سر، و لبنیات کم چرب به ویژه شیر، ماست، و پنیر را از خود دور نکنید.

 4- وعده های غذایی را حذف نکنید!

آیا صبح ها با عجله از خانه بیرون می روید و صبحانه نمی خورید؟ در وقت نهار ترجیح می دهید به کارهایتان برسید و نهار نخورید؟ زمانی که باردار می شوید هر وعده غذایی که حذف کنید، نوزادتان را نیز از آن وعده غذایی محروم کرده اید. بهتر است از همین حالا به 3 وعده غذایی اصلی در شبانه روز پایبند شوید، تا زمانی که باردار شدید نوزاد شما نیز در طول روز از یک منبع غذایی منظم و ثابت تغذیه کند.

 5- به عادات غذایی خود بیشتر توجه کنید!

آیا این عادات غذایی، شما را از داشتن یک رژیم غذایی سالم باز می دارند؟ آیا فکر می کنید به اختلال در غذا خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا پر خوری عصبی مبتلا هستید؟ اگر اینچنین است بهتر است پیش از اقدام به بارداری به فکر درمان آن باشید. آیا خودخواسته یا به دلیل ابتلا به یک بیماری مزمن از یک رژیم غذایی محدود مانند ماکروبیوتیکی، گیاهخواری، وگان، و یا رژیم دیابتی پیروی می کنید؟ حال زمان آن رسیده که این موارد را با پزشک خود مطرح کنید، و از کمک یک متخصص تغذیه برای تغییر عادات غذایی خود بهره ببرید.

 

منبع: ooma.ir

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 10:08

[تصویر: Fale-rozane.jpg]

فال روزانه 25 فروردین متولدین فروردین ماه

تلاش‌های شما برای اینکه امروز همه چیز را با هم داشته باشید کاری عبث و بیهوده است، به خاطر اینکه اگر موفق هم شوید باز برای تان بر عهده گرفتن این همه کار سخت خواهد بود. این مسئله مانند یک بازی کامپیوتری است؛‌ شما یک کار را در مقطعی به پایان می‌رسانید و سپس آنقدر برایتان پیچیده می‌شود که باید زمان زیادی برای حل مشکلات پس ازآن صرف کنید. شاید حالا زمان این باشد که یک سیاست جدید و بنیادی در پیش بگیرید. به جای هدر دادن تمام انرژی تان برای يك كنترل بيهوده بر مسائل، کافی است برای لحظاتی دست نگه داشته و صبر کنید. شاید آسان ترین کار این باشد که از قدرت دست بکشید!

فال روزانه 25 فروردین متولدین اردیبهشت ماه

صحبت كردن قبل از اندیشیدن طریقه شما نیست، با این حال  امروز روز دیگری است. شما از نظر فکری در اوج هستید و رازی در سینه دارید که باعث شده احساس ناخشنودی کنید. نگران این نباشید که ممکن است امروز کسی را برنجانید؛ در این صورت تنها خودتان را اذیت کرده و تمرکز را از کارتان می‌گیرید. اگر قلب تان در جای درستی از زندگی تان قرار دارد،‌ پس حرفهای تحمیلی اصلا برای تان مهم نخواهد بود.

فال روزانه 25 فروردین متولدین خرداد ماه

به جای جبران حرفی که قبلا زده‌اید یا کاری که دیروز کرده‌اید، ممکن است تنها مشکلات را برای خود عمیق تر کنید. حتی با بهترین تصمیمات و نیت‌ها، ‌شما می‌توانید دیگری را سهوا برنجانید. البته، يك معذرت خواهی گرم و صمیمی می‌تواند خوبی و بزرگواری شما را نشان دهد، اما تنها اگر از ته دل باشد. این درام کوچک ممکن است یک روز دیگر به طول بینجامد تا زندگی شما را دستخوش تغییرات ناخواسته ای کند.

فال روزانه 25 فروردین متولدین تیر ماه

ممکن است شما حاضر نباشید که امروز در مواجهه با دیگری کوتاه بیایید،‌ حتی اگر این کار روشی نباشد که شما تاکنون داشته اید. شما احساس می‌کنید که دیگر هیچ راه برگشتی ندارید. انگار که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارید و مایلید که برای ایستادن پای عقاید و باورهای خود دست به هر کاری بزنید. بی شک  این کار قابل ستایش است، اما اطمینان پیدا کنید که فرضیه اخیرتان آنقدر مهم هست که قبل از اینکه خود را به خطر بیندازید فکر کنید که در قبال آن چه بدست می‌آورید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین مرداد ماه

برنامه ریزی اخیر شما ممکن است از بهترین نوع برنامه ها باشد، ‌اما هنوز کامل نیست. زمانیکه شرایط تغییر می‌کنند،‌ شما نیز باید خود را با آنها تطبیق دهید یا حداقل در برابرشان مقاومت نکنید. متاسفانه، ممکن است امروز سخت گیرانه بیندیشید و عدم تمایل تان برای اصلاح كردن روال کارتان می‌تواند شما را حتی از نزدیک ترین دوستان تان جدا کند. توجه کنید که دارد چه اتفاقی می‌افتد تا بتوانید هوشمندانه در برابر آن واکنش نشان دهید، به جای اینکه به یک رویای پوچ و توخالی تکیه کنید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین شهریور ماه

ممكن است امروز بسیار پریشان و نگران باشید، با این حال آنقدر توانایی دارید که احساسات ناخوشانید خود را به بهره وری و کارایی بالایی تبدیل کنید. گام اول این است که انتظارات خود را به دور بریزید و بپذیرید که دقیقا نمی‌دانید به کجا دارید می‌روید. سپس لازم است  که هر چیزی را که نیاز دارید بگویید؛ حتی اگر در یک موقعیت ناخوشایند قرار بگیرید و در نهایت،‌ آنقدر باظرفیت باشید که دستورات جدید را پذیرفته و آماده باشید که بزودی به آنها دست یابید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین مهر ماه

احتمالا امروز از جانب دیگران حمایت و پشتیبانی خوبی دریافت می‌کنید، اما لزوما آن جور نیست که انتظار دارید. ممکن است به نظر برسد که حتی نزدیک ترین دوست یا همسرتان بر خلاف میل شما رفتار می‌کند، اما واقعا اینطور نیست. در واقع هر کس در زندگی راه خودش را طی می‌کند و اگر شما عاقل باشید، به آنها اجازه این کار را می‌دهید. آنها هنوز در پی کمک و یاری رساندن به شما هستند، اما به روش خودشان!

فال روزانه 25 فروردین متولدین آبان ماه

ممکن است شما ایده بزرگی در رابطه با اینکه چطور پول بیشتری کسب کنید در سر داشته باشید ، اما احتمالا قبل از اینکه تلاش تان را در این راه آغاز کنید مجبور می‌شویدعقب نشینی کنید. شما از انجام دادن کارهایی که در رابطه با آنها تجربه ای ندارید نمی‌ترسید و ممکن است سیاست جدیدی در پیش بگیرید که در راه تان موفق شوید. از طرف دیگر، ممکن است دیگران آرام آرام به سمت شما بیایند و به راحتی در جریان کار شما قرار بگیرند. بنابراین اگر مایلید که این کار را بکنید، بیشتر کنجکاو باشید و در این رابطه بیشتر جستجو کنید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین آذر ماه

به نظر می‌رسد همه می‌دانند شما امروز دقیقا چه احساسی دارید، به خاطر اینکه ماه نشانه شما, قلب شما را مورد هدف گرفته تا همه آن را به وضوح مشاهده کنند. امروز چاره دیگری ندارید، چرا که جلوگیری از ابراز احساسات تان تنها فشار و اضطراب بیشتری به شما وارد سازد. تنهاراه حلی که دارید این است که احساسات تان را بر مبنای اصول درست بیان کرده تا بتوانید از بروز بیماری‌های جدی روحی در خود جلوگیری کنید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین دی ماه

امروز کار زیاد برای شما جذابیت خاصی دارد اما شما نیاز خواهید داشت که مراقب سلامت خود نیز باشید در غیر این صورت  ممکن است خود را در وضعیت روحی خطرناکی قرار دهید. این فوریت ممکن است برای شما امری طبیعی باشد اما اگر امروز شما اگر از نظر احساسی محتاط باشید به نفع تان خواهد بود. شما واقعا نیاز ندارید که اجازه دهید هر کسی از احساسات و افکارتان مطلع شود. کمی مرموز بودن خوب است پس بعضی چیزها را در حد رویا و تصور باقی بگذارید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین بهمن ماه

با وجود اینکه شما امروز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، اما ممکن است مایل باشید که رهبری دوستان تان را نیز بر عهده بگیرید. احتمالا متعجب می‌شوید چرا که می‌بینید چقدر سریع دیگران رهبری شما را می‌پذیرند، و یکباره هیجان زده می‌شوید و به این باور می‌رسید که تنها نیستید. اما مراقب باشید که چگونه با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، به خاطر اینکه ممکن است دیگری را با داوری شتاب زده خود ناراحت کنید. آرام باشید و قبل از اینکه حرفی بزنید خوب فکر کنید. در مجامع اجتماعی مودب باشید چرا که بدین ترتیب میتوانید در زندگی تان موفق باشید.

فال روزانه 25 فروردین متولدین اسفند ماه

شما تنها نیاز دارید که برای یک روز یا دو روز دیگر خود را مجهز کنید، و بعد انرژی خود را برای جنگیدن  و پیروز شدن بکار گیرید. اما تمرین خودبازداری کاملا با خودداری از بیان احساسات متفاوت است. شما باید راهی پیدا کنید که تاثیر احساساتتان را برای خودتان نگاه دارید، به خاطر اینکه این کار سلامت روانی و روحی شما را  در طی روزهای آینده تضمین می‌کند. زمانی را تنها برای خودتان اخنصاص دهید تا تصورات زیبای خود را از رویاهایتان تکمیل کنید.


 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 232 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 10:08

[تصویر: hhh1866.jpg]

قاعدگی شدید گاهی به علت فعالیت‌ جسمانی زیاد ایجاد می شود

 

 قاعدگی شدید نشانه چیست؟

میزان شدید بودن قاعدگی در هر فرد متفاوت است، اما اگر نیاز به تعویض نوار بهداشتی در کمتر از یک ساعت دارید، پزشکان این قاعدگی را شدید می‌‌دانند.

 

علت قاعدگی شدید

رژیم غذائی خاص و فعالیت‌ جسمانی زیاد می‌تواند علت قاعدگی شدید باشد. همچنین عفونت، اختلال خون‌بندی، و پولیپ یا فیبروئید (تومورهای خوش‌خیم زهدان) هم ممکن است قاعدگی شدید ایجاد کنند.

 

قاعدگی شدید چگونه درمان می شود؟

اگر قبلاً دچار قاعدگی شدید نشده بودید، برای تشخیص علت و درمان نزد پزشک بروید. در این فاصله، کارهای زیر ممکن است مفید باشد.

 استراحت کنید. کم‌کردن فعالیت به کم شدن خونریزی کمک می‌کند.

√ برای درمان قاعدگی شدید ویتامین C بخورید. یکی از راه‌های ساده برای کم‌کردن خونریزی خوردن مقادیر زیاد ویتامین C است که باعث محکم شدن دیوارهٔ مویرگ‌های خونی رحم شده و جریان خونریزی را کاهش می‌دهد. خوردن روزانهٔ ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C از چند روز پیش از شروع قاعدگی تا پایان آن مفید است (ویتامین C را هم با اجازهٔ پزشک معالج مصرف کنید.)

 

√ برای درمان قاعدگی شدید حتما به اندازه کافی غذا بخورید. رژیم غذائی شما باید به اندازهٔ کافی ویتامین‌های B و آهن داشته باشد. ویتامین B۱۲ و اسید فولیک از مواد ضروری برای حفظ ساختار و حجم خون هستند. آهن برای ساختن هموگلوبین (که یکی از اجزای اصلی خون است) لازم است.

 

درمان‌های داروئی برای قاعدگی شدید

- اگر رشد بافت رحم یا علل نامعلوم باعث قاعدگی شدید شده باشد، پزشک درمان را در تجویز دارو، و در برخی موارد، جراحی می‌داند.

- ضد التهاب بخورید. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اغلب به درمان قاعدگی شدید کمک می‌کنند. پزشک ممکن است برای درمان قاعدگی شدید مفنامیک اسید هم برایتان تجویز کند. ایبوپروفن هم در این موارد داده می‌شود، ولی اثر درمانی آن در قاعدگی شدید ثابت نشده است.

 

[تصویر: hhh1865.jpg]

پزشک ممکن است برای درمان قاعدگی شدید مفنامیک اسید هم برایتان تجویز کند

 

- مانع کم‌خونی شوید. در برخی زنان قاعدگی شدید ممکن است به چند روز کم‌خونی خفیف منجر شود. در این موارد، پزشک ممکن است برای تنظیم و کاهش خونریزی قرص ضدبارداری تجویز کند. در نیمهٔ اول چرخهٔ قاعدگی، تخمدان‌ها فقط استروژن می‌سازند که باعث ضخیم شدن لایهٔ داخلی رحم و خونریزی شدید در موقع ریختن آن می‌شود. خوردن قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن و پروژسترون از رشد زیاد دیوارهٔ داخلی زهدان جلوگیری کرده و خونریزی را کاهش می‌دهد و از قاعدگی شدید جلوگیری می کند.

 

- برای درمان قاعدگی شدید گاهی لازم است جراحی کنید. اگر وجود پولیپ یا فیبروئید تشخیص داده شد، پزشک ممکن است عمل جراحی برای برداشتن آن را لازم بداند. روش جراحی برای درمان قاعدگی شدید بستگی به اندازه و محل پولیپ یا فیبروئید دارد. در روش جدیدتر به نام زهدان‌بینی، میله‌ای نوری دارای یک وسیلهٔ ظریف جراحی از طریق گردن زهدان (رحم) وارد شده و عمل را انجام می‌دهد. هفتاد و پنج درصد زنان جراحی شده با این روش، کاملاً درمان شده‌اند.

 

- روش دیگر برای درمان قاعدگی شدید برداشت اندومتر نام دارد که در آن، تمام پوشش داخلی زهدان منعقد می‌شود. ۵۰ تا ۸۰ درصد زنان درمان شده با این روش، دیگر اصلاً خونریزی نداشته‌‌اند.

پیش از انجام هر عمل جراحی، پزشک چند ماه داروهائی برای جلوگیری از رشد دیوارهٔ زهدان تجویز می‌کند. این کار برای کمک به ساخت گویچه‌های خونی قبل از عمل جراحی است.

 

در صورت داشتن قاعدگی شدید چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

– قاعدگی به‌قدری شدید است که مانع کار و فعالیت‌های روزانه می‌شود.

– در دورهٔ قاعدگی ضعف یا سرگیجه وجود دارد.

– فاصلهٔ دو قاعدگی بیش از ۴۵ تا ۵۰ روز است.

– قاعدگی شدید بدون علائم معمول پیش از قاعدگی، مثل حساس شدن پستان، نفخ شکم، یا پراشتهائی شروع شده است.

– بدون سابقهٔ قبلی لخته‌های خون دفع شده‌‌اند.

– در فاصله دو قاعدگی خونریزی وجود داشته است.

منبع : pezeshk.us


تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 21:07

[تصویر: ra4-5476.jpg]

درمان مشكلات رواني مانند مشكلات جسمي به سرعت انجام نمي‌گيرد و اين فرایند بسيار زمان‌بر است

 

درمان مشكلات رواني مانند مشكلات جسمي به سرعت و سهولت انجام نمي‌گيرد و اين فرایند بسيار زمان‌بر و نفس‌گير است. فردي كه طي ساليان متمادي عادات بد و رفتارهاي نادرست را با خود حمل كرده و با آنها زندگي كرده است وقتي بخواهد به يكباره همه اين عادات را ترك كند با مشكل مواجه مي‌شود. در كنار اين نمي‌توان انتظار داشت درمان درباره افرادي كه مبتلا به افسردگي حاد يا حالات نزديك به جنون هستند به‌طور كامل و محسوس صورت پذيرد.

با وجود اين، درباره بسياري از اين بيماري‌ها ضرورت مداخله روانشناس يا روانپزشك و كمك گرفتن از او به‌شدت احساس مي‌شود، چنانكه اگر اين مداخله در زمان مشخص و با روش درست و علمي صورت نگيرد و بيماري درمان نشود نه تنها بيماري در وجود فرد برطرف نمي‌شود، بلكه رشد كرده و به بيماري‌هاي رواني حاد تبديل مي‌شود. با بيرشك روانشناس و استاد دانشگاه درباره زمان مراجعه به روانشناس يا روانپزشك و تفاوت اين دو به گفت‌وگو نشستيم.

افراد دقيقا چه زماني بايد به روانپزشك يا روانشناس مراجعه كنند؟

در كشورهاي پيشرفته مراجعه به روانشناس و روانپزشك امري ضروري و بديهي است و همه افراد به آن علاقه داشته و تقريبا هر كسي براي امور مختلف زندگي خود حداقل سالي يك‌بار براي مشاوره به روانشناس مراجعه مي‌كند. در كشورهاي پيشرفته افراد براي تصميمات مهم زندگي مانند تصميم ازدواج يا مهاجرت و يا انتخاب شغل حتما به مشاور مراجعه مي‌كنند و اين كار يك امر بديهي تلقي مي‌شود. بر اين اساس نمي‌توان گفت زمان دقيق مراجعه به روانشناس و يا روانپزشك درباره مشكلات و مسائل روحي و رواني دقيقا چه زماني است، زيرا درباره افراد مدرن و امروزي اين مراجعه هر زماني و با هر بهانه‌اي مي‌تواند باشد.

به‌طور كلي بايد گفت مشاوره گرفتن و مراجعه به روانپزشك اقدامي مفيد و مثبت است كه در بدبينانه‌ترين حالت اگر فايده‌اي براي فرد نداشته باشد ضرري هم ندارد و حتي توصيه مي‌شود همه افراد هرساله علاوه‌بر چكاب جسمي، چکاب رواني نیز شوند تا با رجوع به يك روانشناس و يا روانپزشك بتوانند از وضعيت رواني خود مطلع شوند. مشكلات رواني هم مانند مشكلات جسمي اگر درمان نشده و به حال خود رها شوند عود كرده و به وضعيت وخيم‌تري مي‌رسند. افرادي كه بيماري‌هاي رواني حاد مانند انواع پرخاشگري‌ها يا جنون‌هاي رفتاري دارند يك دفعه و به صورت ناگهاني به اين اختلالات مبتلا نشده‌اند. اين افراد با ابتلا به بيماري‌هاي رواني كوچك مانند پرخاشگري‌هاي مقطعي يا افسردگي‌هاي فصلي و درمان نشدن اين اختلالات به مرور زمان دچار اين اختلالات حاد مي‌شوند كه گاه درماني براي آن وجود ندارد.

درباره بيماري‌هاي رواني مانند افسردگي يا پرخاشگري آيا هر نوع تغيير حالت يا تغيير رفتاري نيازمند مراجعه به پزشك است؟

درباره هر تغيير حالتي نیازی به مراجعه به پزشک نیست، زيرا مولفه‌های مختلفي بر رفتارها و خلقيات افراد در طول روز تاثير مي‌گذارد كه حتي درباره افرادي كه به پختگي شخصيت رسيده‌اند نيز اين اتفاق مي‌افتد. با وجود اين، اگر احساس كنيم چند روزي است كه خلق افسرده مان اذيتمان مي‌كند يا افكارمان باعث افسردگي و تاثير بر عملكردمان مي‌شود بهتر است به يك متخصص در اين زمينه مراجعه كنيم. در بسياري از مواقع نيازمند مداخله دارويي نيستيم و مشاور مي‌تواند با صحبت كردن مشكل را برطرف كند، در حالي كه درباره بسياري از مشكلات رواني تركيبي از مشاوره و دارو مي‌تواند موثر واقع شود.

 

[تصویر: ra4-5477.jpg]

توصيه مي‌شود همه افراد هرساله علاوه‌ بر چكاب جسمي، چکاب رواني نیز بشوند

 

درباره کدام مشكلات رواني فرد بايد حتما به روانپزشك مراجعه كند و اگر به حال خودش رها شود تبعات بدي به همراه دارد؟

وقتي رفتارهاي فرد با نرم عادي و آن چيزي كه در جامعه رايج است و همه از آن تبعيت مي‌كنند تفاوت داشته باشد تقريبا همه متوجه اين تفاوت‌ها مي‌شوند. براي مثال فردي كه افسردگي يا پرخاشگري بي حد و مرز دارد و نمي‌تواند رفتارش را كنترل كند براي هر كسي كه در اطرافش وجود دارد رفتارهایش خطرناك است. در كنار اين وقتي خود فرد احساس كند خلق افسرده او برايش مشكل‌ساز است و افكاري در ذهنش وجود دارد كه به‌شدت منفي و خطرناك است اين فرد بايد خودش به سرعت به پزشك مراجعه كند. به‌طور كلي بايد گفت هرقدر زودتر براي درمان مشكل رواني مراجعه كند و بيماري فرد زودتر تشخيص داده شود به همان نسبت بيماري زودتر درمان مي‌شود و درباره برخي بيماري‌هاي رواني اگر فردي دير مراجعه كند بيماري تبعات بد و طولاني مدتي بر جای مي‌گذارد كه گاهي اين تبعات قابل درمان نيست. كمك‌هايي كه يك متخصص به حل مشكلات رواني مي‌كند بسيار درست و اصولي است و او مي‌تواند به خوبي فرد بيمار را راهنمايي كند كه به چه كسي مراجعه كند و چه خدماتي دريافت كند. افرادي هم وجود دارند كه احساس مي‌كنند در زندگي‌شان مهارت‌هاي لازم ارتباطي ندارند و نمي‌توانند در روابط خود موفقيت‌آميز ظاهر شوند و همچنين افرادي كه تجربيات منفي زيادي از گذشته دارند و نمي‌توانند با يادآوري آنها به زندگي عادي بپردازند و نياز دارند كه با مداخله يك روانپزشك اين مشكلات را برطرف كنند.

بين روانشناس و روانپزشك چه تفاوت‌هايي وجود دارد؟ آيا فردي كه مشكلات روحي دارد بايد بين اين دو انتخاب كند يا تفاوتي ندارد كه براي هر مشكل رواني به كدام‌يك مراجعه كند؟

نخستين تفاوت در روش كار روانشناسان و روانپزشكان در اين است كه روانشناسان روي فايل‌هاي ذهن افراد تاثير گذاشته و طرح‌واره وجودي آدم‌ها را تغيير مي‌دهند، اين در حالي است كه روانپزشكي راه دارودرماني را پيش گرفته و به روي شيمي خون و مغز اثر مي‌گذارد. تفاوت روانپزشك با روانشناس در اين است كه روانپزشك پزشكي است كه بعد از اتمام دوره پزشكي عمومي تخصص خود را در زمينه مسائل رواني گرفته است. كار روانپزشكان بيشتر تشخيص است و درماني كه توسط اين افراد صورت مي‌گيرد مبتني بر درمان‌ دارويي است. روانشناسان باليني بدون استفاده از دارو و درمان شيميايي با تشخيص انواع اختلالات رواني به فرد كمك مي‌كنند مشكل خود را برطرف كند.

اين درمان بدون دارو عموما از طريق گفت‌وگو درماني و تمرين مهارت‌هاي گوناگون در موقعيت‌هاي مختلف زندگي صورت مي‌گيرد. براي اينكه فردي بداند براي مشكلات مختلف رواني خود به كدام‌يك از اين دو بايد مراجعه كند، تشخيص اين امر اصولا بر عهده فرد نيست و در نخستين مراجعه‌اي كه فرد به هريك از اين دو مي‌كند خود آن روانپزشك يا مشاور تشخيص مي‌دهد كه مشكل فرد مورد نظر مربوط به كدام‌يك از اين دو حيطه بوده و با چه روشي صورت مي‌گيرد. در صورتي كه درمان او نيازمند مداخله دارويي باشد خود روانشناس يا مشاور، فرد را به روانپزشك ارجاع مي‌دهد در حالي كه اگر فردي كه بيمار به او مراجعه كرده روانپزشك باشد و مشكل فرد نيازي به دارو نداشته و بيشتر مبتني بر گفت‌وگو درماني باشد اين پزشك فرد بيمار را به مشاور ارجاع مي‌دهد تا مراحل درمان او به شكل بهتري انجام شود.

يك روانپزشك پيش از هر كاري يك پزشك بوده و كار او تجويز دارو است، لازم به ذكر است كه روش دارو درماني به تنهايي اثربخش نبوده و اين دو شاخه مكمل هم هستند. اگر بيماران مراجعه‌كننده به روانشناسان قادر به تغيير رفتار و نگرش خود نباشند، در اين وضعيت به روانپزشك ارجاع داده مي‌شوند و براي رسيدن به ثبات راه دارو درماني روي آنها انجام مي‌گيرد. افراد در صورت داشتن مشكل در زمينه‌هاي تعليم و تربيت، شيوه‌هاي صحيح تفكر و رفتار، افسردگي، رفع احساسات بد و منفي و... به روانشناس مــــراجعـــه مي‌كنند.

منبع: سلامت نیوز

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 21:07

متولد فروردین : امروز شما وظایف شغلی زیادی برای انجام دادن دارید و ممکن است دلتان نخواهد همه آنها را انجام دهید. برای اینکه شما می‌ترسید کارهایی که انجام می‌دهید آن طور که آرزو داشتید مفید نباشند. با وجود اینکه ممکن است در طول روز اصلاً وقت خالی پیدا نکنید، ولی به خودتان قول بدهید کمی استراحت کرده و برنامه‌های کاریتان را به بعد موکول کنید.

متولد اردیبهشت : کار کردن سخت و بیش از اندازه را متوقف کنید و زمانی را با فعالیتهای لذت بخش که در خانه می‌توانید انجام دهید سپری کنید. گذراندن وقت در یک باغ یا در یک محیط زیبا می‌تواند برای مدتی ذهنتان را از مسائل پیچیده دور نگه دارد. شما نمی‌توانید سیل افکاری که به ذهن شما می‌آیند را متوقف کنید، اما می‌توانید توجهتان را به سمت موضوعات لذت‌بخش‌تر هدایت کنید.

متولد خرداد : هم زمان با قرار گرفتن ماه در دومین خانه‌تان به شما توصیه می‌شود که فعالیتهایی را انجام دهید که در نهایت باعث می‌شوند شما احساس خوبی داشته باشید. اما اگر بی‌ثبات باشید، نمی‌توانید به راحتی به خودتان اطمینان پیدا کنید. با وجود اینکه شاید نتوانید احساسات خود را تغییر بدهید اما می‌توانید شیوه‌هایی را که به وسیله آنها با دیگران برخورد می‌کنید را تغییر دهید. عملکردهای مثبت نتایح بهتری را به همراه دارند.

متولد تیر : با وجود اینکه شما می خواهید مهمان ای را که برای شام در خانه تان تدارک دیده اید را کنسل کنید،و یا به خاطر کارهایی که دارید در خانه بمانید، ولی پیگیری کردن برنامه های اجتماعی شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمانی که شما فرصت استفاده کردن از لحظه های لذت بخش را دارید، فراموش نکنید که برای فعالیتهایتان برنامه ریزی کنید.

متولد مرداد : اکنون که ستاره مریخ در نشانه شما قرار گرفته است شما انرژی بسیار بالایی دارید، اما ممکن است در مسیری که شما را به هدفهایتان می‌رساند حرکت نکنید. یک علامت خطر قرمز برای خودتان فرض کنید و با دقت به نشانه‌های اطرافتان نگاه کنید. پیامهای مهمی در راه هستند؛ اما آنها با یک زبان آشنا نوشته نشده‌اند. در عوض جهان خارج در حال برقراری ارتباطی سمبلیک با شما می‌باشد و در این موقع شما می‌توانید از پیامهایی که برای شما می‌گذارد سر در بیاورید.

متولد شهریور : امروز ممکن است کسی فکر کند که شما شخص بسیار پرنفوذی هستید، حتی اگر خودتان اصلاً اینگونه فکر نکنید. متأسفانه امروز برای شما سخت است که شاهد این باشید که دیگران در موردتان نظر می‌دهند. هدفهای خود را با دقت به کار ببندید، برای اینکه در حالیکه بیشتر از آن چیزی که از شما انتظار می‌رود پایداری نشان می‌دهید، می‌توانید به راحتی واکنشی نامعقول نشان دهید. اکنون دوستان و همکارانتان می‌خواهند به شما کمک کنند، اما نه در صورتی که شما برای قبول کردن کمک آنها خیلی سخت‌گیر و ایرادگیر باشید. چند نفش عمیق بکشید و هنر سازش کردن با دیگران را تمرین کنید.

متولد مهر : اعتراف کردن به اینکه چگونه یک انسان خوب به نفع شما فعالیت می‌کند ممکن است برایتان کار سختی باشد. خواه دلیل این کار اعتماد به نفس شما باشد خواه به این دلیل باشد که شما در مورد انگیزه‌های دیگران سئوال می‌کنید، نادیده گرفتن یک رفاقت یا شور و حرارت احساسی از قبول کردن ارزش ظاهری آن آسان‌تر است. ترسهایتان را نابود کنید؛ زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش این را ندارد قبل از اینکه فرصتی برای پیشرفت داشته باشیم، پشتیبانی و عشق دیگران را رد کنیم.

متولد آبان : مجاورت ناراحت کننده بین حقیقت و خیال می‌تواند برای شما کمی نگرانی به وجود آورد. یک صدای درونی به شما می‌گوید که تصمیمات مهمی را بگیرید که هدفهای شخصیتان را در آینده تحقق ببخشد. اما صدای دیگر شما را تشویق می‌کند در حالیکه وظایف مهم مربوط به آینده‌تان را فراموش کرده‌اید، آزاد بوده و از زندگی لذت ببرید. نباید یکی از این دو را انتخاب کنید؛ بلکه باید برای حد میانه آنها تلاش کنید.

متولد آذر : زمانی که شما اعتقاد دارید که خوش‌بینی شما کاملاً تحت کنترل است، شاد بودن برایتان راحت‌تر است. شما واقعاً نمی‌خواهید که بسیار شاد و فعال جلوه کنید و کم ارزش شمردن اعتماد به نفستان روشی است که شما امروز با این روش کار می‌کنید. امروز متعادل کردن شدت و ضعف شور و اشتیاق شما باعث می‌شود دیگران از شما تقاضای قبول کردن سمت رهبری گروه را بکنند.

متولد دی : شما ممکن است احساس کنید که دارید به موفقیت دست پیدا می‌کنید اما شاید مسائل خاصی باشند که در این مورد نقش داشته باشند. با این وجود نباید از کار خود دست بکشید. شاید مجبور بشوید ساعتها برای آن وقت بگذارید. به وظیفه خود عمل کنید و از الهامات خود کمک بگیرید.

متولد بهمن : در حالیکه امروز را به شکل انسانی آرام شروع کرده و مثل آدمی شجاع به پایان می رسانید، در این روز شخصیت دوگانه ای خواهید داشت. وقتی که ماه وارد برج حساس حمل می شود و درحالیکه طبیعت مبارزه جوی تان را به یاد شما می آورد، در نیمه روز فورانی از انرژی در شما به وجود می آورد. شما تصمیم گرفته اید که به زودی به معنویات نزدیکتر بشوید و عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید. حالت خونسردانه شما تا مدتها ادامه دارد؛ وقتی شما همین الان تصمیم می گیرید که برنامه هایتان را اجرا کنید، حداقل با آگاهی و

متولد اسفند : هدف بزرگ شما به نظر می‌رسد که واقعاً برای شما خوب باشد، اما اکنون شما مجبورید که به وعده‌هایتان عمل کنید. این به معنی این نیست که شما قادر نیستید رویاهایتان را آشکار کنید، بلکه به این معنی است که شما می‌ترسید دست به ریسک بزنید. ناامید نباشید، شما می‌توانید بعداً به آنها بپردازید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 181 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 21:07

[تصویر: hhh1866.jpg]

قاعدگی شدید گاهی به علت فعالیت‌ جسمانی زیاد ایجاد می شود

 

 قاعدگی شدید نشانه چیست؟

میزان شدید بودن قاعدگی در هر فرد متفاوت است، اما اگر نیاز به تعویض نوار بهداشتی در کمتر از یک ساعت دارید، پزشکان این قاعدگی را شدید می‌‌دانند.

 

علت قاعدگی شدید

رژیم غذائی خاص و فعالیت‌ جسمانی زیاد می‌تواند علت قاعدگی شدید باشد. همچنین عفونت، اختلال خون‌بندی، و پولیپ یا فیبروئید (تومورهای خوش‌خیم زهدان) هم ممکن است قاعدگی شدید ایجاد کنند.

 

قاعدگی شدید چگونه درمان می شود؟

اگر قبلاً دچار قاعدگی شدید نشده بودید، برای تشخیص علت و درمان نزد پزشک بروید. در این فاصله، کارهای زیر ممکن است مفید باشد.

 استراحت کنید. کم‌کردن فعالیت به کم شدن خونریزی کمک می‌کند.

√ برای درمان قاعدگی شدید ویتامین C بخورید. یکی از راه‌های ساده برای کم‌کردن خونریزی خوردن مقادیر زیاد ویتامین C است که باعث محکم شدن دیوارهٔ مویرگ‌های خونی رحم شده و جریان خونریزی را کاهش می‌دهد. خوردن روزانهٔ ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C از چند روز پیش از شروع قاعدگی تا پایان آن مفید است (ویتامین C را هم با اجازهٔ پزشک معالج مصرف کنید.)

 

√ برای درمان قاعدگی شدید حتما به اندازه کافی غذا بخورید. رژیم غذائی شما باید به اندازهٔ کافی ویتامین‌های B و آهن داشته باشد. ویتامین B۱۲ و اسید فولیک از مواد ضروری برای حفظ ساختار و حجم خون هستند. آهن برای ساختن هموگلوبین (که یکی از اجزای اصلی خون است) لازم است.

 

درمان‌های داروئی برای قاعدگی شدید

- اگر رشد بافت رحم یا علل نامعلوم باعث قاعدگی شدید شده باشد، پزشک درمان را در تجویز دارو، و در برخی موارد، جراحی می‌داند.

- ضد التهاب بخورید. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اغلب به درمان قاعدگی شدید کمک می‌کنند. پزشک ممکن است برای درمان قاعدگی شدید مفنامیک اسید هم برایتان تجویز کند. ایبوپروفن هم در این موارد داده می‌شود، ولی اثر درمانی آن در قاعدگی شدید ثابت نشده است.

 

[تصویر: hhh1865.jpg]

پزشک ممکن است برای درمان قاعدگی شدید مفنامیک اسید هم برایتان تجویز کند

 

- مانع کم‌خونی شوید. در برخی زنان قاعدگی شدید ممکن است به چند روز کم‌خونی خفیف منجر شود. در این موارد، پزشک ممکن است برای تنظیم و کاهش خونریزی قرص ضدبارداری تجویز کند. در نیمهٔ اول چرخهٔ قاعدگی، تخمدان‌ها فقط استروژن می‌سازند که باعث ضخیم شدن لایهٔ داخلی رحم و خونریزی شدید در موقع ریختن آن می‌شود. خوردن قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن و پروژسترون از رشد زیاد دیوارهٔ داخلی زهدان جلوگیری کرده و خونریزی را کاهش می‌دهد و از قاعدگی شدید جلوگیری می کند.

 

- برای درمان قاعدگی شدید گاهی لازم است جراحی کنید. اگر وجود پولیپ یا فیبروئید تشخیص داده شد، پزشک ممکن است عمل جراحی برای برداشتن آن را لازم بداند. روش جراحی برای درمان قاعدگی شدید بستگی به اندازه و محل پولیپ یا فیبروئید دارد. در روش جدیدتر به نام زهدان‌بینی، میله‌ای نوری دارای یک وسیلهٔ ظریف جراحی از طریق گردن زهدان (رحم) وارد شده و عمل را انجام می‌دهد. هفتاد و پنج درصد زنان جراحی شده با این روش، کاملاً درمان شده‌اند.

 

- روش دیگر برای درمان قاعدگی شدید برداشت اندومتر نام دارد که در آن، تمام پوشش داخلی زهدان منعقد می‌شود. ۵۰ تا ۸۰ درصد زنان درمان شده با این روش، دیگر اصلاً خونریزی نداشته‌‌اند.

پیش از انجام هر عمل جراحی، پزشک چند ماه داروهائی برای جلوگیری از رشد دیوارهٔ زهدان تجویز می‌کند. این کار برای کمک به ساخت گویچه‌های خونی قبل از عمل جراحی است.

 

در صورت داشتن قاعدگی شدید چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

– قاعدگی به‌قدری شدید است که مانع کار و فعالیت‌های روزانه می‌شود.

– در دورهٔ قاعدگی ضعف یا سرگیجه وجود دارد.

– فاصلهٔ دو قاعدگی بیش از ۴۵ تا ۵۰ روز است.

– قاعدگی شدید بدون علائم معمول پیش از قاعدگی، مثل حساس شدن پستان، نفخ شکم، یا پراشتهائی شروع شده است.

– بدون سابقهٔ قبلی لخته‌های خون دفع شده‌‌اند.

– در فاصله دو قاعدگی خونریزی وجود داشته است.

منبع : pezeshk.us


تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 16:55

[تصویر: ra4-5476.jpg]

درمان مشكلات رواني مانند مشكلات جسمي به سرعت انجام نمي‌گيرد و اين فرایند بسيار زمان‌بر است

 

درمان مشكلات رواني مانند مشكلات جسمي به سرعت و سهولت انجام نمي‌گيرد و اين فرایند بسيار زمان‌بر و نفس‌گير است. فردي كه طي ساليان متمادي عادات بد و رفتارهاي نادرست را با خود حمل كرده و با آنها زندگي كرده است وقتي بخواهد به يكباره همه اين عادات را ترك كند با مشكل مواجه مي‌شود. در كنار اين نمي‌توان انتظار داشت درمان درباره افرادي كه مبتلا به افسردگي حاد يا حالات نزديك به جنون هستند به‌طور كامل و محسوس صورت پذيرد.

با وجود اين، درباره بسياري از اين بيماري‌ها ضرورت مداخله روانشناس يا روانپزشك و كمك گرفتن از او به‌شدت احساس مي‌شود، چنانكه اگر اين مداخله در زمان مشخص و با روش درست و علمي صورت نگيرد و بيماري درمان نشود نه تنها بيماري در وجود فرد برطرف نمي‌شود، بلكه رشد كرده و به بيماري‌هاي رواني حاد تبديل مي‌شود. با بيرشك روانشناس و استاد دانشگاه درباره زمان مراجعه به روانشناس يا روانپزشك و تفاوت اين دو به گفت‌وگو نشستيم.

افراد دقيقا چه زماني بايد به روانپزشك يا روانشناس مراجعه كنند؟

در كشورهاي پيشرفته مراجعه به روانشناس و روانپزشك امري ضروري و بديهي است و همه افراد به آن علاقه داشته و تقريبا هر كسي براي امور مختلف زندگي خود حداقل سالي يك‌بار براي مشاوره به روانشناس مراجعه مي‌كند. در كشورهاي پيشرفته افراد براي تصميمات مهم زندگي مانند تصميم ازدواج يا مهاجرت و يا انتخاب شغل حتما به مشاور مراجعه مي‌كنند و اين كار يك امر بديهي تلقي مي‌شود. بر اين اساس نمي‌توان گفت زمان دقيق مراجعه به روانشناس و يا روانپزشك درباره مشكلات و مسائل روحي و رواني دقيقا چه زماني است، زيرا درباره افراد مدرن و امروزي اين مراجعه هر زماني و با هر بهانه‌اي مي‌تواند باشد.

به‌طور كلي بايد گفت مشاوره گرفتن و مراجعه به روانپزشك اقدامي مفيد و مثبت است كه در بدبينانه‌ترين حالت اگر فايده‌اي براي فرد نداشته باشد ضرري هم ندارد و حتي توصيه مي‌شود همه افراد هرساله علاوه‌بر چكاب جسمي، چکاب رواني نیز شوند تا با رجوع به يك روانشناس و يا روانپزشك بتوانند از وضعيت رواني خود مطلع شوند. مشكلات رواني هم مانند مشكلات جسمي اگر درمان نشده و به حال خود رها شوند عود كرده و به وضعيت وخيم‌تري مي‌رسند. افرادي كه بيماري‌هاي رواني حاد مانند انواع پرخاشگري‌ها يا جنون‌هاي رفتاري دارند يك دفعه و به صورت ناگهاني به اين اختلالات مبتلا نشده‌اند. اين افراد با ابتلا به بيماري‌هاي رواني كوچك مانند پرخاشگري‌هاي مقطعي يا افسردگي‌هاي فصلي و درمان نشدن اين اختلالات به مرور زمان دچار اين اختلالات حاد مي‌شوند كه گاه درماني براي آن وجود ندارد.

درباره بيماري‌هاي رواني مانند افسردگي يا پرخاشگري آيا هر نوع تغيير حالت يا تغيير رفتاري نيازمند مراجعه به پزشك است؟

درباره هر تغيير حالتي نیازی به مراجعه به پزشک نیست، زيرا مولفه‌های مختلفي بر رفتارها و خلقيات افراد در طول روز تاثير مي‌گذارد كه حتي درباره افرادي كه به پختگي شخصيت رسيده‌اند نيز اين اتفاق مي‌افتد. با وجود اين، اگر احساس كنيم چند روزي است كه خلق افسرده مان اذيتمان مي‌كند يا افكارمان باعث افسردگي و تاثير بر عملكردمان مي‌شود بهتر است به يك متخصص در اين زمينه مراجعه كنيم. در بسياري از مواقع نيازمند مداخله دارويي نيستيم و مشاور مي‌تواند با صحبت كردن مشكل را برطرف كند، در حالي كه درباره بسياري از مشكلات رواني تركيبي از مشاوره و دارو مي‌تواند موثر واقع شود.

 

[تصویر: ra4-5477.jpg]

توصيه مي‌شود همه افراد هرساله علاوه‌ بر چكاب جسمي، چکاب رواني نیز بشوند

 

درباره کدام مشكلات رواني فرد بايد حتما به روانپزشك مراجعه كند و اگر به حال خودش رها شود تبعات بدي به همراه دارد؟

وقتي رفتارهاي فرد با نرم عادي و آن چيزي كه در جامعه رايج است و همه از آن تبعيت مي‌كنند تفاوت داشته باشد تقريبا همه متوجه اين تفاوت‌ها مي‌شوند. براي مثال فردي كه افسردگي يا پرخاشگري بي حد و مرز دارد و نمي‌تواند رفتارش را كنترل كند براي هر كسي كه در اطرافش وجود دارد رفتارهایش خطرناك است. در كنار اين وقتي خود فرد احساس كند خلق افسرده او برايش مشكل‌ساز است و افكاري در ذهنش وجود دارد كه به‌شدت منفي و خطرناك است اين فرد بايد خودش به سرعت به پزشك مراجعه كند. به‌طور كلي بايد گفت هرقدر زودتر براي درمان مشكل رواني مراجعه كند و بيماري فرد زودتر تشخيص داده شود به همان نسبت بيماري زودتر درمان مي‌شود و درباره برخي بيماري‌هاي رواني اگر فردي دير مراجعه كند بيماري تبعات بد و طولاني مدتي بر جای مي‌گذارد كه گاهي اين تبعات قابل درمان نيست. كمك‌هايي كه يك متخصص به حل مشكلات رواني مي‌كند بسيار درست و اصولي است و او مي‌تواند به خوبي فرد بيمار را راهنمايي كند كه به چه كسي مراجعه كند و چه خدماتي دريافت كند. افرادي هم وجود دارند كه احساس مي‌كنند در زندگي‌شان مهارت‌هاي لازم ارتباطي ندارند و نمي‌توانند در روابط خود موفقيت‌آميز ظاهر شوند و همچنين افرادي كه تجربيات منفي زيادي از گذشته دارند و نمي‌توانند با يادآوري آنها به زندگي عادي بپردازند و نياز دارند كه با مداخله يك روانپزشك اين مشكلات را برطرف كنند.

بين روانشناس و روانپزشك چه تفاوت‌هايي وجود دارد؟ آيا فردي كه مشكلات روحي دارد بايد بين اين دو انتخاب كند يا تفاوتي ندارد كه براي هر مشكل رواني به كدام‌يك مراجعه كند؟

نخستين تفاوت در روش كار روانشناسان و روانپزشكان در اين است كه روانشناسان روي فايل‌هاي ذهن افراد تاثير گذاشته و طرح‌واره وجودي آدم‌ها را تغيير مي‌دهند، اين در حالي است كه روانپزشكي راه دارودرماني را پيش گرفته و به روي شيمي خون و مغز اثر مي‌گذارد. تفاوت روانپزشك با روانشناس در اين است كه روانپزشك پزشكي است كه بعد از اتمام دوره پزشكي عمومي تخصص خود را در زمينه مسائل رواني گرفته است. كار روانپزشكان بيشتر تشخيص است و درماني كه توسط اين افراد صورت مي‌گيرد مبتني بر درمان‌ دارويي است. روانشناسان باليني بدون استفاده از دارو و درمان شيميايي با تشخيص انواع اختلالات رواني به فرد كمك مي‌كنند مشكل خود را برطرف كند.

اين درمان بدون دارو عموما از طريق گفت‌وگو درماني و تمرين مهارت‌هاي گوناگون در موقعيت‌هاي مختلف زندگي صورت مي‌گيرد. براي اينكه فردي بداند براي مشكلات مختلف رواني خود به كدام‌يك از اين دو بايد مراجعه كند، تشخيص اين امر اصولا بر عهده فرد نيست و در نخستين مراجعه‌اي كه فرد به هريك از اين دو مي‌كند خود آن روانپزشك يا مشاور تشخيص مي‌دهد كه مشكل فرد مورد نظر مربوط به كدام‌يك از اين دو حيطه بوده و با چه روشي صورت مي‌گيرد. در صورتي كه درمان او نيازمند مداخله دارويي باشد خود روانشناس يا مشاور، فرد را به روانپزشك ارجاع مي‌دهد در حالي كه اگر فردي كه بيمار به او مراجعه كرده روانپزشك باشد و مشكل فرد نيازي به دارو نداشته و بيشتر مبتني بر گفت‌وگو درماني باشد اين پزشك فرد بيمار را به مشاور ارجاع مي‌دهد تا مراحل درمان او به شكل بهتري انجام شود.

يك روانپزشك پيش از هر كاري يك پزشك بوده و كار او تجويز دارو است، لازم به ذكر است كه روش دارو درماني به تنهايي اثربخش نبوده و اين دو شاخه مكمل هم هستند. اگر بيماران مراجعه‌كننده به روانشناسان قادر به تغيير رفتار و نگرش خود نباشند، در اين وضعيت به روانپزشك ارجاع داده مي‌شوند و براي رسيدن به ثبات راه دارو درماني روي آنها انجام مي‌گيرد. افراد در صورت داشتن مشكل در زمينه‌هاي تعليم و تربيت، شيوه‌هاي صحيح تفكر و رفتار، افسردگي، رفع احساسات بد و منفي و... به روانشناس مــــراجعـــه مي‌كنند.

منبع: سلامت نیوز

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 16:55

متولد فروردین : امروز شما وظایف شغلی زیادی برای انجام دادن دارید و ممکن است دلتان نخواهد همه آنها را انجام دهید. برای اینکه شما می‌ترسید کارهایی که انجام می‌دهید آن طور که آرزو داشتید مفید نباشند. با وجود اینکه ممکن است در طول روز اصلاً وقت خالی پیدا نکنید، ولی به خودتان قول بدهید کمی استراحت کرده و برنامه‌های کاریتان را به بعد موکول کنید.

متولد اردیبهشت : کار کردن سخت و بیش از اندازه را متوقف کنید و زمانی را با فعالیتهای لذت بخش که در خانه می‌توانید انجام دهید سپری کنید. گذراندن وقت در یک باغ یا در یک محیط زیبا می‌تواند برای مدتی ذهنتان را از مسائل پیچیده دور نگه دارد. شما نمی‌توانید سیل افکاری که به ذهن شما می‌آیند را متوقف کنید، اما می‌توانید توجهتان را به سمت موضوعات لذت‌بخش‌تر هدایت کنید.

متولد خرداد : هم زمان با قرار گرفتن ماه در دومین خانه‌تان به شما توصیه می‌شود که فعالیتهایی را انجام دهید که در نهایت باعث می‌شوند شما احساس خوبی داشته باشید. اما اگر بی‌ثبات باشید، نمی‌توانید به راحتی به خودتان اطمینان پیدا کنید. با وجود اینکه شاید نتوانید احساسات خود را تغییر بدهید اما می‌توانید شیوه‌هایی را که به وسیله آنها با دیگران برخورد می‌کنید را تغییر دهید. عملکردهای مثبت نتایح بهتری را به همراه دارند.

متولد تیر : با وجود اینکه شما می خواهید مهمان ای را که برای شام در خانه تان تدارک دیده اید را کنسل کنید،و یا به خاطر کارهایی که دارید در خانه بمانید، ولی پیگیری کردن برنامه های اجتماعی شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمانی که شما فرصت استفاده کردن از لحظه های لذت بخش را دارید، فراموش نکنید که برای فعالیتهایتان برنامه ریزی کنید.

متولد مرداد : اکنون که ستاره مریخ در نشانه شما قرار گرفته است شما انرژی بسیار بالایی دارید، اما ممکن است در مسیری که شما را به هدفهایتان می‌رساند حرکت نکنید. یک علامت خطر قرمز برای خودتان فرض کنید و با دقت به نشانه‌های اطرافتان نگاه کنید. پیامهای مهمی در راه هستند؛ اما آنها با یک زبان آشنا نوشته نشده‌اند. در عوض جهان خارج در حال برقراری ارتباطی سمبلیک با شما می‌باشد و در این موقع شما می‌توانید از پیامهایی که برای شما می‌گذارد سر در بیاورید.

متولد شهریور : امروز ممکن است کسی فکر کند که شما شخص بسیار پرنفوذی هستید، حتی اگر خودتان اصلاً اینگونه فکر نکنید. متأسفانه امروز برای شما سخت است که شاهد این باشید که دیگران در موردتان نظر می‌دهند. هدفهای خود را با دقت به کار ببندید، برای اینکه در حالیکه بیشتر از آن چیزی که از شما انتظار می‌رود پایداری نشان می‌دهید، می‌توانید به راحتی واکنشی نامعقول نشان دهید. اکنون دوستان و همکارانتان می‌خواهند به شما کمک کنند، اما نه در صورتی که شما برای قبول کردن کمک آنها خیلی سخت‌گیر و ایرادگیر باشید. چند نفش عمیق بکشید و هنر سازش کردن با دیگران را تمرین کنید.

متولد مهر : اعتراف کردن به اینکه چگونه یک انسان خوب به نفع شما فعالیت می‌کند ممکن است برایتان کار سختی باشد. خواه دلیل این کار اعتماد به نفس شما باشد خواه به این دلیل باشد که شما در مورد انگیزه‌های دیگران سئوال می‌کنید، نادیده گرفتن یک رفاقت یا شور و حرارت احساسی از قبول کردن ارزش ظاهری آن آسان‌تر است. ترسهایتان را نابود کنید؛ زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش این را ندارد قبل از اینکه فرصتی برای پیشرفت داشته باشیم، پشتیبانی و عشق دیگران را رد کنیم.

متولد آبان : مجاورت ناراحت کننده بین حقیقت و خیال می‌تواند برای شما کمی نگرانی به وجود آورد. یک صدای درونی به شما می‌گوید که تصمیمات مهمی را بگیرید که هدفهای شخصیتان را در آینده تحقق ببخشد. اما صدای دیگر شما را تشویق می‌کند در حالیکه وظایف مهم مربوط به آینده‌تان را فراموش کرده‌اید، آزاد بوده و از زندگی لذت ببرید. نباید یکی از این دو را انتخاب کنید؛ بلکه باید برای حد میانه آنها تلاش کنید.

متولد آذر : زمانی که شما اعتقاد دارید که خوش‌بینی شما کاملاً تحت کنترل است، شاد بودن برایتان راحت‌تر است. شما واقعاً نمی‌خواهید که بسیار شاد و فعال جلوه کنید و کم ارزش شمردن اعتماد به نفستان روشی است که شما امروز با این روش کار می‌کنید. امروز متعادل کردن شدت و ضعف شور و اشتیاق شما باعث می‌شود دیگران از شما تقاضای قبول کردن سمت رهبری گروه را بکنند.

متولد دی : شما ممکن است احساس کنید که دارید به موفقیت دست پیدا می‌کنید اما شاید مسائل خاصی باشند که در این مورد نقش داشته باشند. با این وجود نباید از کار خود دست بکشید. شاید مجبور بشوید ساعتها برای آن وقت بگذارید. به وظیفه خود عمل کنید و از الهامات خود کمک بگیرید.

متولد بهمن : در حالیکه امروز را به شکل انسانی آرام شروع کرده و مثل آدمی شجاع به پایان می رسانید، در این روز شخصیت دوگانه ای خواهید داشت. وقتی که ماه وارد برج حساس حمل می شود و درحالیکه طبیعت مبارزه جوی تان را به یاد شما می آورد، در نیمه روز فورانی از انرژی در شما به وجود می آورد. شما تصمیم گرفته اید که به زودی به معنویات نزدیکتر بشوید و عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید. حالت خونسردانه شما تا مدتها ادامه دارد؛ وقتی شما همین الان تصمیم می گیرید که برنامه هایتان را اجرا کنید، حداقل با آگاهی و

متولد اسفند : هدف بزرگ شما به نظر می‌رسد که واقعاً برای شما خوب باشد، اما اکنون شما مجبورید که به وعده‌هایتان عمل کنید. این به معنی این نیست که شما قادر نیستید رویاهایتان را آشکار کنید، بلکه به این معنی است که شما می‌ترسید دست به ریسک بزنید. ناامید نباشید، شما می‌توانید بعداً به آنها بپردازید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 16:55

[تصویر: hhh1866.jpg]

قاعدگی شدید گاهی به علت فعالیت‌ جسمانی زیاد ایجاد می شود

 

 قاعدگی شدید نشانه چیست؟

میزان شدید بودن قاعدگی در هر فرد متفاوت است، اما اگر نیاز به تعویض نوار بهداشتی در کمتر از یک ساعت دارید، پزشکان این قاعدگی را شدید می‌‌دانند.

 

علت قاعدگی شدید

رژیم غذائی خاص و فعالیت‌ جسمانی زیاد می‌تواند علت قاعدگی شدید باشد. همچنین عفونت، اختلال خون‌بندی، و پولیپ یا فیبروئید (تومورهای خوش‌خیم زهدان) هم ممکن است قاعدگی شدید ایجاد کنند.

 

قاعدگی شدید چگونه درمان می شود؟

اگر قبلاً دچار قاعدگی شدید نشده بودید، برای تشخیص علت و درمان نزد پزشک بروید. در این فاصله، کارهای زیر ممکن است مفید باشد.

 استراحت کنید. کم‌کردن فعالیت به کم شدن خونریزی کمک می‌کند.

√ برای درمان قاعدگی شدید ویتامین C بخورید. یکی از راه‌های ساده برای کم‌کردن خونریزی خوردن مقادیر زیاد ویتامین C است که باعث محکم شدن دیوارهٔ مویرگ‌های خونی رحم شده و جریان خونریزی را کاهش می‌دهد. خوردن روزانهٔ ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C از چند روز پیش از شروع قاعدگی تا پایان آن مفید است (ویتامین C را هم با اجازهٔ پزشک معالج مصرف کنید.)

 

√ برای درمان قاعدگی شدید حتما به اندازه کافی غذا بخورید. رژیم غذائی شما باید به اندازهٔ کافی ویتامین‌های B و آهن داشته باشد. ویتامین B۱۲ و اسید فولیک از مواد ضروری برای حفظ ساختار و حجم خون هستند. آهن برای ساختن هموگلوبین (که یکی از اجزای اصلی خون است) لازم است.

 

درمان‌های داروئی برای قاعدگی شدید

- اگر رشد بافت رحم یا علل نامعلوم باعث قاعدگی شدید شده باشد، پزشک درمان را در تجویز دارو، و در برخی موارد، جراحی می‌داند.

- ضد التهاب بخورید. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اغلب به درمان قاعدگی شدید کمک می‌کنند. پزشک ممکن است برای درمان قاعدگی شدید مفنامیک اسید هم برایتان تجویز کند. ایبوپروفن هم در این موارد داده می‌شود، ولی اثر درمانی آن در قاعدگی شدید ثابت نشده است.

 

[تصویر: hhh1865.jpg]

پزشک ممکن است برای درمان قاعدگی شدید مفنامیک اسید هم برایتان تجویز کند

 

- مانع کم‌خونی شوید. در برخی زنان قاعدگی شدید ممکن است به چند روز کم‌خونی خفیف منجر شود. در این موارد، پزشک ممکن است برای تنظیم و کاهش خونریزی قرص ضدبارداری تجویز کند. در نیمهٔ اول چرخهٔ قاعدگی، تخمدان‌ها فقط استروژن می‌سازند که باعث ضخیم شدن لایهٔ داخلی رحم و خونریزی شدید در موقع ریختن آن می‌شود. خوردن قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن و پروژسترون از رشد زیاد دیوارهٔ داخلی زهدان جلوگیری کرده و خونریزی را کاهش می‌دهد و از قاعدگی شدید جلوگیری می کند.

 

- برای درمان قاعدگی شدید گاهی لازم است جراحی کنید. اگر وجود پولیپ یا فیبروئید تشخیص داده شد، پزشک ممکن است عمل جراحی برای برداشتن آن را لازم بداند. روش جراحی برای درمان قاعدگی شدید بستگی به اندازه و محل پولیپ یا فیبروئید دارد. در روش جدیدتر به نام زهدان‌بینی، میله‌ای نوری دارای یک وسیلهٔ ظریف جراحی از طریق گردن زهدان (رحم) وارد شده و عمل را انجام می‌دهد. هفتاد و پنج درصد زنان جراحی شده با این روش، کاملاً درمان شده‌اند.

 

- روش دیگر برای درمان قاعدگی شدید برداشت اندومتر نام دارد که در آن، تمام پوشش داخلی زهدان منعقد می‌شود. ۵۰ تا ۸۰ درصد زنان درمان شده با این روش، دیگر اصلاً خونریزی نداشته‌‌اند.

پیش از انجام هر عمل جراحی، پزشک چند ماه داروهائی برای جلوگیری از رشد دیوارهٔ زهدان تجویز می‌کند. این کار برای کمک به ساخت گویچه‌های خونی قبل از عمل جراحی است.

 

در صورت داشتن قاعدگی شدید چه وقت باید به پزشک مراجعه کرد؟

– قاعدگی به‌قدری شدید است که مانع کار و فعالیت‌های روزانه می‌شود.

– در دورهٔ قاعدگی ضعف یا سرگیجه وجود دارد.

– فاصلهٔ دو قاعدگی بیش از ۴۵ تا ۵۰ روز است.

– قاعدگی شدید بدون علائم معمول پیش از قاعدگی، مثل حساس شدن پستان، نفخ شکم، یا پراشتهائی شروع شده است.

– بدون سابقهٔ قبلی لخته‌های خون دفع شده‌‌اند.

– در فاصله دو قاعدگی خونریزی وجود داشته است.

منبع : pezeshk.us


تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 328 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 4:09

[تصویر: ra4-5476.jpg]

درمان مشكلات رواني مانند مشكلات جسمي به سرعت انجام نمي‌گيرد و اين فرایند بسيار زمان‌بر است

 

درمان مشكلات رواني مانند مشكلات جسمي به سرعت و سهولت انجام نمي‌گيرد و اين فرایند بسيار زمان‌بر و نفس‌گير است. فردي كه طي ساليان متمادي عادات بد و رفتارهاي نادرست را با خود حمل كرده و با آنها زندگي كرده است وقتي بخواهد به يكباره همه اين عادات را ترك كند با مشكل مواجه مي‌شود. در كنار اين نمي‌توان انتظار داشت درمان درباره افرادي كه مبتلا به افسردگي حاد يا حالات نزديك به جنون هستند به‌طور كامل و محسوس صورت پذيرد.

با وجود اين، درباره بسياري از اين بيماري‌ها ضرورت مداخله روانشناس يا روانپزشك و كمك گرفتن از او به‌شدت احساس مي‌شود، چنانكه اگر اين مداخله در زمان مشخص و با روش درست و علمي صورت نگيرد و بيماري درمان نشود نه تنها بيماري در وجود فرد برطرف نمي‌شود، بلكه رشد كرده و به بيماري‌هاي رواني حاد تبديل مي‌شود. با بيرشك روانشناس و استاد دانشگاه درباره زمان مراجعه به روانشناس يا روانپزشك و تفاوت اين دو به گفت‌وگو نشستيم.

افراد دقيقا چه زماني بايد به روانپزشك يا روانشناس مراجعه كنند؟

در كشورهاي پيشرفته مراجعه به روانشناس و روانپزشك امري ضروري و بديهي است و همه افراد به آن علاقه داشته و تقريبا هر كسي براي امور مختلف زندگي خود حداقل سالي يك‌بار براي مشاوره به روانشناس مراجعه مي‌كند. در كشورهاي پيشرفته افراد براي تصميمات مهم زندگي مانند تصميم ازدواج يا مهاجرت و يا انتخاب شغل حتما به مشاور مراجعه مي‌كنند و اين كار يك امر بديهي تلقي مي‌شود. بر اين اساس نمي‌توان گفت زمان دقيق مراجعه به روانشناس و يا روانپزشك درباره مشكلات و مسائل روحي و رواني دقيقا چه زماني است، زيرا درباره افراد مدرن و امروزي اين مراجعه هر زماني و با هر بهانه‌اي مي‌تواند باشد.

به‌طور كلي بايد گفت مشاوره گرفتن و مراجعه به روانپزشك اقدامي مفيد و مثبت است كه در بدبينانه‌ترين حالت اگر فايده‌اي براي فرد نداشته باشد ضرري هم ندارد و حتي توصيه مي‌شود همه افراد هرساله علاوه‌بر چكاب جسمي، چکاب رواني نیز شوند تا با رجوع به يك روانشناس و يا روانپزشك بتوانند از وضعيت رواني خود مطلع شوند. مشكلات رواني هم مانند مشكلات جسمي اگر درمان نشده و به حال خود رها شوند عود كرده و به وضعيت وخيم‌تري مي‌رسند. افرادي كه بيماري‌هاي رواني حاد مانند انواع پرخاشگري‌ها يا جنون‌هاي رفتاري دارند يك دفعه و به صورت ناگهاني به اين اختلالات مبتلا نشده‌اند. اين افراد با ابتلا به بيماري‌هاي رواني كوچك مانند پرخاشگري‌هاي مقطعي يا افسردگي‌هاي فصلي و درمان نشدن اين اختلالات به مرور زمان دچار اين اختلالات حاد مي‌شوند كه گاه درماني براي آن وجود ندارد.

درباره بيماري‌هاي رواني مانند افسردگي يا پرخاشگري آيا هر نوع تغيير حالت يا تغيير رفتاري نيازمند مراجعه به پزشك است؟

درباره هر تغيير حالتي نیازی به مراجعه به پزشک نیست، زيرا مولفه‌های مختلفي بر رفتارها و خلقيات افراد در طول روز تاثير مي‌گذارد كه حتي درباره افرادي كه به پختگي شخصيت رسيده‌اند نيز اين اتفاق مي‌افتد. با وجود اين، اگر احساس كنيم چند روزي است كه خلق افسرده مان اذيتمان مي‌كند يا افكارمان باعث افسردگي و تاثير بر عملكردمان مي‌شود بهتر است به يك متخصص در اين زمينه مراجعه كنيم. در بسياري از مواقع نيازمند مداخله دارويي نيستيم و مشاور مي‌تواند با صحبت كردن مشكل را برطرف كند، در حالي كه درباره بسياري از مشكلات رواني تركيبي از مشاوره و دارو مي‌تواند موثر واقع شود.

 

[تصویر: ra4-5477.jpg]

توصيه مي‌شود همه افراد هرساله علاوه‌ بر چكاب جسمي، چکاب رواني نیز بشوند

 

درباره کدام مشكلات رواني فرد بايد حتما به روانپزشك مراجعه كند و اگر به حال خودش رها شود تبعات بدي به همراه دارد؟

وقتي رفتارهاي فرد با نرم عادي و آن چيزي كه در جامعه رايج است و همه از آن تبعيت مي‌كنند تفاوت داشته باشد تقريبا همه متوجه اين تفاوت‌ها مي‌شوند. براي مثال فردي كه افسردگي يا پرخاشگري بي حد و مرز دارد و نمي‌تواند رفتارش را كنترل كند براي هر كسي كه در اطرافش وجود دارد رفتارهایش خطرناك است. در كنار اين وقتي خود فرد احساس كند خلق افسرده او برايش مشكل‌ساز است و افكاري در ذهنش وجود دارد كه به‌شدت منفي و خطرناك است اين فرد بايد خودش به سرعت به پزشك مراجعه كند. به‌طور كلي بايد گفت هرقدر زودتر براي درمان مشكل رواني مراجعه كند و بيماري فرد زودتر تشخيص داده شود به همان نسبت بيماري زودتر درمان مي‌شود و درباره برخي بيماري‌هاي رواني اگر فردي دير مراجعه كند بيماري تبعات بد و طولاني مدتي بر جای مي‌گذارد كه گاهي اين تبعات قابل درمان نيست. كمك‌هايي كه يك متخصص به حل مشكلات رواني مي‌كند بسيار درست و اصولي است و او مي‌تواند به خوبي فرد بيمار را راهنمايي كند كه به چه كسي مراجعه كند و چه خدماتي دريافت كند. افرادي هم وجود دارند كه احساس مي‌كنند در زندگي‌شان مهارت‌هاي لازم ارتباطي ندارند و نمي‌توانند در روابط خود موفقيت‌آميز ظاهر شوند و همچنين افرادي كه تجربيات منفي زيادي از گذشته دارند و نمي‌توانند با يادآوري آنها به زندگي عادي بپردازند و نياز دارند كه با مداخله يك روانپزشك اين مشكلات را برطرف كنند.

بين روانشناس و روانپزشك چه تفاوت‌هايي وجود دارد؟ آيا فردي كه مشكلات روحي دارد بايد بين اين دو انتخاب كند يا تفاوتي ندارد كه براي هر مشكل رواني به كدام‌يك مراجعه كند؟

نخستين تفاوت در روش كار روانشناسان و روانپزشكان در اين است كه روانشناسان روي فايل‌هاي ذهن افراد تاثير گذاشته و طرح‌واره وجودي آدم‌ها را تغيير مي‌دهند، اين در حالي است كه روانپزشكي راه دارودرماني را پيش گرفته و به روي شيمي خون و مغز اثر مي‌گذارد. تفاوت روانپزشك با روانشناس در اين است كه روانپزشك پزشكي است كه بعد از اتمام دوره پزشكي عمومي تخصص خود را در زمينه مسائل رواني گرفته است. كار روانپزشكان بيشتر تشخيص است و درماني كه توسط اين افراد صورت مي‌گيرد مبتني بر درمان‌ دارويي است. روانشناسان باليني بدون استفاده از دارو و درمان شيميايي با تشخيص انواع اختلالات رواني به فرد كمك مي‌كنند مشكل خود را برطرف كند.

اين درمان بدون دارو عموما از طريق گفت‌وگو درماني و تمرين مهارت‌هاي گوناگون در موقعيت‌هاي مختلف زندگي صورت مي‌گيرد. براي اينكه فردي بداند براي مشكلات مختلف رواني خود به كدام‌يك از اين دو بايد مراجعه كند، تشخيص اين امر اصولا بر عهده فرد نيست و در نخستين مراجعه‌اي كه فرد به هريك از اين دو مي‌كند خود آن روانپزشك يا مشاور تشخيص مي‌دهد كه مشكل فرد مورد نظر مربوط به كدام‌يك از اين دو حيطه بوده و با چه روشي صورت مي‌گيرد. در صورتي كه درمان او نيازمند مداخله دارويي باشد خود روانشناس يا مشاور، فرد را به روانپزشك ارجاع مي‌دهد در حالي كه اگر فردي كه بيمار به او مراجعه كرده روانپزشك باشد و مشكل فرد نيازي به دارو نداشته و بيشتر مبتني بر گفت‌وگو درماني باشد اين پزشك فرد بيمار را به مشاور ارجاع مي‌دهد تا مراحل درمان او به شكل بهتري انجام شود.

يك روانپزشك پيش از هر كاري يك پزشك بوده و كار او تجويز دارو است، لازم به ذكر است كه روش دارو درماني به تنهايي اثربخش نبوده و اين دو شاخه مكمل هم هستند. اگر بيماران مراجعه‌كننده به روانشناسان قادر به تغيير رفتار و نگرش خود نباشند، در اين وضعيت به روانپزشك ارجاع داده مي‌شوند و براي رسيدن به ثبات راه دارو درماني روي آنها انجام مي‌گيرد. افراد در صورت داشتن مشكل در زمينه‌هاي تعليم و تربيت، شيوه‌هاي صحيح تفكر و رفتار، افسردگي، رفع احساسات بد و منفي و... به روانشناس مــــراجعـــه مي‌كنند.

منبع: سلامت نیوز

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 286 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 4:09

متولد فروردین : امروز شما وظایف شغلی زیادی برای انجام دادن دارید و ممکن است دلتان نخواهد همه آنها را انجام دهید. برای اینکه شما می‌ترسید کارهایی که انجام می‌دهید آن طور که آرزو داشتید مفید نباشند. با وجود اینکه ممکن است در طول روز اصلاً وقت خالی پیدا نکنید، ولی به خودتان قول بدهید کمی استراحت کرده و برنامه‌های کاریتان را به بعد موکول کنید.

متولد اردیبهشت : کار کردن سخت و بیش از اندازه را متوقف کنید و زمانی را با فعالیتهای لذت بخش که در خانه می‌توانید انجام دهید سپری کنید. گذراندن وقت در یک باغ یا در یک محیط زیبا می‌تواند برای مدتی ذهنتان را از مسائل پیچیده دور نگه دارد. شما نمی‌توانید سیل افکاری که به ذهن شما می‌آیند را متوقف کنید، اما می‌توانید توجهتان را به سمت موضوعات لذت‌بخش‌تر هدایت کنید.

متولد خرداد : هم زمان با قرار گرفتن ماه در دومین خانه‌تان به شما توصیه می‌شود که فعالیتهایی را انجام دهید که در نهایت باعث می‌شوند شما احساس خوبی داشته باشید. اما اگر بی‌ثبات باشید، نمی‌توانید به راحتی به خودتان اطمینان پیدا کنید. با وجود اینکه شاید نتوانید احساسات خود را تغییر بدهید اما می‌توانید شیوه‌هایی را که به وسیله آنها با دیگران برخورد می‌کنید را تغییر دهید. عملکردهای مثبت نتایح بهتری را به همراه دارند.

متولد تیر : با وجود اینکه شما می خواهید مهمان ای را که برای شام در خانه تان تدارک دیده اید را کنسل کنید،و یا به خاطر کارهایی که دارید در خانه بمانید، ولی پیگیری کردن برنامه های اجتماعی شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زمانی که شما فرصت استفاده کردن از لحظه های لذت بخش را دارید، فراموش نکنید که برای فعالیتهایتان برنامه ریزی کنید.

متولد مرداد : اکنون که ستاره مریخ در نشانه شما قرار گرفته است شما انرژی بسیار بالایی دارید، اما ممکن است در مسیری که شما را به هدفهایتان می‌رساند حرکت نکنید. یک علامت خطر قرمز برای خودتان فرض کنید و با دقت به نشانه‌های اطرافتان نگاه کنید. پیامهای مهمی در راه هستند؛ اما آنها با یک زبان آشنا نوشته نشده‌اند. در عوض جهان خارج در حال برقراری ارتباطی سمبلیک با شما می‌باشد و در این موقع شما می‌توانید از پیامهایی که برای شما می‌گذارد سر در بیاورید.

متولد شهریور : امروز ممکن است کسی فکر کند که شما شخص بسیار پرنفوذی هستید، حتی اگر خودتان اصلاً اینگونه فکر نکنید. متأسفانه امروز برای شما سخت است که شاهد این باشید که دیگران در موردتان نظر می‌دهند. هدفهای خود را با دقت به کار ببندید، برای اینکه در حالیکه بیشتر از آن چیزی که از شما انتظار می‌رود پایداری نشان می‌دهید، می‌توانید به راحتی واکنشی نامعقول نشان دهید. اکنون دوستان و همکارانتان می‌خواهند به شما کمک کنند، اما نه در صورتی که شما برای قبول کردن کمک آنها خیلی سخت‌گیر و ایرادگیر باشید. چند نفش عمیق بکشید و هنر سازش کردن با دیگران را تمرین کنید.

متولد مهر : اعتراف کردن به اینکه چگونه یک انسان خوب به نفع شما فعالیت می‌کند ممکن است برایتان کار سختی باشد. خواه دلیل این کار اعتماد به نفس شما باشد خواه به این دلیل باشد که شما در مورد انگیزه‌های دیگران سئوال می‌کنید، نادیده گرفتن یک رفاقت یا شور و حرارت احساسی از قبول کردن ارزش ظاهری آن آسان‌تر است. ترسهایتان را نابود کنید؛ زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش این را ندارد قبل از اینکه فرصتی برای پیشرفت داشته باشیم، پشتیبانی و عشق دیگران را رد کنیم.

متولد آبان : مجاورت ناراحت کننده بین حقیقت و خیال می‌تواند برای شما کمی نگرانی به وجود آورد. یک صدای درونی به شما می‌گوید که تصمیمات مهمی را بگیرید که هدفهای شخصیتان را در آینده تحقق ببخشد. اما صدای دیگر شما را تشویق می‌کند در حالیکه وظایف مهم مربوط به آینده‌تان را فراموش کرده‌اید، آزاد بوده و از زندگی لذت ببرید. نباید یکی از این دو را انتخاب کنید؛ بلکه باید برای حد میانه آنها تلاش کنید.

متولد آذر : زمانی که شما اعتقاد دارید که خوش‌بینی شما کاملاً تحت کنترل است، شاد بودن برایتان راحت‌تر است. شما واقعاً نمی‌خواهید که بسیار شاد و فعال جلوه کنید و کم ارزش شمردن اعتماد به نفستان روشی است که شما امروز با این روش کار می‌کنید. امروز متعادل کردن شدت و ضعف شور و اشتیاق شما باعث می‌شود دیگران از شما تقاضای قبول کردن سمت رهبری گروه را بکنند.

متولد دی : شما ممکن است احساس کنید که دارید به موفقیت دست پیدا می‌کنید اما شاید مسائل خاصی باشند که در این مورد نقش داشته باشند. با این وجود نباید از کار خود دست بکشید. شاید مجبور بشوید ساعتها برای آن وقت بگذارید. به وظیفه خود عمل کنید و از الهامات خود کمک بگیرید.

متولد بهمن : در حالیکه امروز را به شکل انسانی آرام شروع کرده و مثل آدمی شجاع به پایان می رسانید، در این روز شخصیت دوگانه ای خواهید داشت. وقتی که ماه وارد برج حساس حمل می شود و درحالیکه طبیعت مبارزه جوی تان را به یاد شما می آورد، در نیمه روز فورانی از انرژی در شما به وجود می آورد. شما تصمیم گرفته اید که به زودی به معنویات نزدیکتر بشوید و عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید. حالت خونسردانه شما تا مدتها ادامه دارد؛ وقتی شما همین الان تصمیم می گیرید که برنامه هایتان را اجرا کنید، حداقل با آگاهی و

متولد اسفند : هدف بزرگ شما به نظر می‌رسد که واقعاً برای شما خوب باشد، اما اکنون شما مجبورید که به وعده‌هایتان عمل کنید. این به معنی این نیست که شما قادر نیستید رویاهایتان را آشکار کنید، بلکه به این معنی است که شما می‌ترسید دست به ریسک بزنید. ناامید نباشید، شما می‌توانید بعداً به آنها بپردازید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 4:09

پرش به انجمن:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 19:17

[تصویر: re1894.jpg]

 حضرت محمد (ص) فرمود: رجب ماه استغفار امت من است

 

رسول خدا صل الله علیه و آله فرموده اند : اگر کسی در تمام ماه مبارک رجب 60 رکعت نماز به این طریق بخواند که در هر شب دو رکعت و در هر رکعت حمد یک مرتبه و قل یا ایها الکافرون سه مرتبه و قل هو الله احد یک مرتبه باشد و پس از سلام نماز دست ها را بلند کند و بگوید :

لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ وَ إِلَيْهِ الْمَصِيرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ آلِهِ 

و سپس دست ها را به صورت بکشد خداوند سبحان دعای او را به اجابت برساند و ثواب شصت حج و شصت عمره را به او عطا فرماید .

 منبع : مفاتیح الجنان حاشیه ص 286

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 19:17

متولد فروردین : شما احساس می‌کنید در زمینه کاری محدود شده‌اید برای اینکه امکان دارد در یک زمینه تجربه کاری نداشته باشید یا اینکه اشتباهی در گذشته باعث به وجود آمدن این محدودیت شده باشد. قبول داشتن خود مستلزم این است که ابتدا گذشته خود را قبول داشته باشید. اگر نیاز دارید مطلبی را که تابحال پیش خود نگه داشته‌اید برای دیگران تعریف کنید، بدون اینکه اهمیت بدهید دیگران چه فکری می‌کنند این کار را بکنید. با وجود اینکه آنها هم طرز فکر خودشان را دارند، عملکردهای اخیر شما بهتر از هرچیز دیگری بیان‌کننده شخصیت شما است.

متولد اردیبهشت : در محل کار فشار زیادی بر روی شما است، برای آنکه به غیر از مسئولیتهای کاری، تعهدات شخصی نیز دارید که باید آنها را انجام داده تا به رضایت کافی برسید. حتی اگر شما منظم و دارای روش باشید، از مرزهایی که برایتان گذاشته شده ناراحت هستید، و این می‌تواند پیشرفت کاری شما را به خطر بیندازد. تا جایی که می‌توانید باید دید بازی داشته باشید و رئیس و همکارانتان را از مشکلات زندگی خود آگاه کنید.

متولد خرداد : حتی اگر شما جنبه خیلی بالایی داشته باشید، ولی اگر نتوانید به اهداف خود برسید ممکن است به راحتی عصبانی شوید. در این شرایط صبور بودن برایتان کار خیلی سختی است، ولی برای شما حیاتی است که قدری تأمل کرده و به خودتان زمان بدهید تا برنامه‌های خود را توسعه بدهید. اگر شما فقط یک روی سکه را ببینید این موضوع باعث به وجود آمدن دردسرهایی برایتان خواهد شد، بنایراین عاقلانه است که تمام اهداف خود را پوشش داده و فقط روی یک هدف خاص متمرکز نشوید.

متولد تیر : دوستان شما به خاطر کارهایی که تازه انجام داده‌اید خیلی عصبانی به نظر می‌رسند، اما نباید تنها بر پایه قضاوتهای آنها تصمیم‌گیری کنید. مشکل این است که هرکسی دیدگاه‌های احساسی و معنوی خاص خودش را دارد و آنها هر کدام جهان را به دید خود نگاه می‌کنند. کمکهای بیشماری که شما تازگیها دریافت کرده‌اید شاید باعث شوند خیلی از مسائل در ابهام و ناگفته باقی بمانند. وقتی فرصتی پیش روی شما قرار دارد خیلی سریع حرکت نکنید. اول مهلتی برای آن تعیین کرده و بعد اولین قدم خود را بردارید.

متولد مرداد : تعیین کردن مرز بین زیرکی و حماقت کار سختی است و شما در حال حاضر نمی‌توانید روی این لبه باریک زندگی کنید. اما از شکست خوردن نهراسید، برای اینکه هوش فوق‌العاده عطارد همراه با ثبات و ایستادگی کیوان به اندازه کافی می‌تواند از شما حفاظت کند. لزومی ندارد هر فکر جالبی که به ذهنتان می‌آید را با دیگران در میان بگذارید. اگر ایده‌هایتان را برای خودتان نگه دارید می‌توانید قدرت و اعتبار بیشتری کسب کنید.

متولد شهریور : هنگامی که شما برای کمک کردن به فردی پیش قدم می شوید مهارتهای سازمان یافته شما می تواند آن فرد را نجات دهد. شما اصلاً دوست ندارید که در جلوی جمع به دیگران کمک کنید؛ و واقعاً دوست ندارید که شناخته بشوید. اغلب اوقات همین که بفهمید کار سخت شما مؤثر بوده احساس رضایت خواهید کرد و شما می توانید هر تصمیمی که گرفته اید را به اتمام برسانید.

متولد مهر : احساسات شما در حال حاضر قوی‌تر هستند و ممکن است امروز مشکل جدیدی به وجود بیاید و باعث شود روز سختی داشته باشید. به شما توصیه می‌شود که احتیاط کرده و هوشیار باشید؛ برای اینکه شما قادر هستید با توجه به توانایی ذهنی خود یک تصویر زیبا را کاملاً بدون عیب و نقص تجسم کنید. هم اکنون شما به سمت نیازهای عمقی و اساسی خود پیش می‌روید و باید این حرکت را کندتر کنید وگرنه با مشکلی پیچیده مواجه خواهید شد.

متولد آبان : هم اکنون زمان کار کردن و سر و سامان گرفتن از نظر کاری است، اما زمانی را هم باید به تفریح کردن اختصاص بدهید. سیاره بهرام در پنجمین خانه نشانه شما که خانه تفریح و بازی است قرار دارد. اگرچه شما باید با احتیاط کامل برنامه‌های خود را سازماندهی کنید، ولی این نوع مدیریت برنامه فقط زمانی حاصل می‌شود که شما به تفریح و بازی نیز پرداخته باشید. از احساسات معمولی خود استفاده کنید، خواهید دید که هرچیزی امکان پذیر می‌شود.

متولد آذر : شما احساس می‌کنید که در باغی سحرآمیز با شکوفه‌های زیبا قرار گرفته‌اید، برای اینکه امروز بهرام قبل از اینکه نشانه شما را ترک کند با پلوتو روبرو شده است. اگر درگیر یک پروژه خلاقانه یا یک موضوع عاطفی شده‌اید، تا زمانی که تلاش کنید به نحو احسن خودتان را مطرح کنید، می‌توانید خیلی بیشتر پیشرفت کنید. مادامی که شما از رویاهایتان فاصله نگرفته‌اید و سعی می‌کنید که به آنها جنبه واقعیت ببخشید، روزی خاطره انگیز خواهید داشت.

متولد دی : شما آخر هفته را با آرامش سپری کرده اید. با وجود اینکه بعداً در طول روز کمی دچار تضاد خواهید شد، ولی قادر خواهید بود بین چیزهایی که دارید و چیزهایی که می خواهید داشته باشید تعادل ایجاد کنید. حتی اگر شما از چیزهایی که دارید راضی هستید، الان نباید از کار کردن بیشتر هراس داشته باشید. درحالی که تلاش مضاعف باعث می شود شما زودتر به نتیجه برسید.

متولد بهمن : زمانی که شما انگیزه حرکت کردن و به جلو رفتن را دارید، می خاوهید که بر اساس نظریات خودتان دست به عمل بزنید. گاهی وقتها عاقلانه است که کمی صبر کنید و ببینید که بعداً چه احساسی پیدا خواهید کرد. وقتی که شما با چنین موردی مواجه می شوید، با احتیاط شروع کردن بهترین استراتژی است. با وجود این در حال حاضر نشان دادن یک واکنش سریع پاک بودن نیت شمارا نشان می دهد، بنابراین تردید نشان ندهید.

متولد اسفند : اکنون کار کردن بر اساس آنچه که قبلاً انجام داده‌اید ساده‌تر است، اما پیدا کردن جایگاه جدیدی برای به ثمر نشاندن تلاشهایتان کار سختی است. شما امروز، فقط به خطر اینکه به سرعت خود بیفزایید، ابتدا مثل حرکت سریع یک خرگوش با سرعت به جلو حرکت کرده و بعد مثل یک لاک‌پشت حرکت خود را آرام می‌کنید. اگرچه ریتم ناهماهنگ کاری شما ممکن است همکارانتان را عصبانی کند، اما اکنون برای به حداکثر رساندن سطح توانایی‌هایتان بهترین روش است. نگران اینکه دیگران چه فکری می‌کنند و شما چقدر می‌توانید کار کنید، نباشید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 19:17

پرش به انجمن:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 14:18

[تصویر: re1894.jpg]

 حضرت محمد (ص) فرمود: رجب ماه استغفار امت من است

 

رسول خدا صل الله علیه و آله فرموده اند : اگر کسی در تمام ماه مبارک رجب 60 رکعت نماز به این طریق بخواند که در هر شب دو رکعت و در هر رکعت حمد یک مرتبه و قل یا ایها الکافرون سه مرتبه و قل هو الله احد یک مرتبه باشد و پس از سلام نماز دست ها را بلند کند و بگوید :

لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ هُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَ هُوَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ وَ إِلَيْهِ الْمَصِيرُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ آلِهِ 

و سپس دست ها را به صورت بکشد خداوند سبحان دعای او را به اجابت برساند و ثواب شصت حج و شصت عمره را به او عطا فرماید .

 منبع : مفاتیح الجنان حاشیه ص 286

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 201 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 14:18